„Chcete Whopper? Dnes ne!” Burger King posílal své zákazníky do McDonald's pro Big Maca
10. listopadu probíhal v řetězci McDonald's v Argentině „McHappy day”. Veškerý výtěžek z prodeje vlajkového hamburgeru od McDonald's – Big Maca – byl věnován na pomoc dětem s rakovinou. V Burger Kingu se rozhodli svého rivala podpořit a v ten den odmítli ve všech 107 argentinských pobočkách prodávat své Whoppery a místo toho posílali své zákazníky podpořit dobrou věc ke své největší konkurenci.
Řetězec samozřejmě neopomenul toto gesto zdokumentovat a sdílel video na svých sociálních sítích. Díky tomuto PR stuntu, který má na svědomí agentura David, Burger King možná opět zazáří mezi těmi nej kampaněmi uplynulého roku.
Není to poprvé, kdy Burger King ukázal, že má rád velká gesta, a využil k tomu svého největšího hamburgerového rivala. Před dvěma lety vyzval společnost McDonald's, aby v rámci Dne míru spojili své síly (i suroviny) a vytvořili spolu McWhopper. Dokonalý hamburger měl vzniknout na půli cesty mezi centrálami obou fastfoodů a výtěžek z prodeje měl podpořit charitativní projekt Peace One Day. Burger King nenechal nic náhodě, vznikly webové stránky, propagační materiály i speciální krabička na speciální mírový burger.
McDonald's sice nabídku nepřijal, ale samotnými zákazníky vyrobené McWhoppery zaplavily svět sociálních médií a pomohly tak kampani, aby se stala jednou z nejúspěšnějších v rámci celého roku.
A proč že to McDonald's odmítl tak unikátní nabídku? CEO společnosti vydal oficiální prohlášení, ve kterém vytýkal Burger Kingu přílišnou medializaci a rozruch kolem kampaně s vzkázal, že příště by stačilo zkrátka jen zavolat. To by si ale Burger King nevytvořil takovou reklamu, která zachutnala nejen zákazníkům, ale i porotcům mezinárodních soutěží. Více o minulé kampani si můžete přečíst v článku Nejoceňovanější kampaně roku: Burger King vyzval McDonaldś k vytvoření McWhopperu.
Zdroje: creativity-online.com, m-journal.cz