"Co za to?" aneb Kolik stojí reklama na sociální síť pro umělce - č. 2

24. 10. 2013 | Petr Michl
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

Minulý týden jsme odstartovali seriál odhalující náklady tvorby videa. Díky údajům od startupu Videoflot, který zprostředkovává setkání poptávky a nabídky na tvorbu videí, můžete vidět náklady rozebrané až na úroveň položek jako barevná korekce a v dnešním případě i „cvičený pes". Po mexické reklamě na polštáře a ložní prádlo Dorma z prvního dílu dnes představíme video pro sociální síť pro umělce, Toadsquare. To bylo natočené v České republice Jiřím Fabíkem z Epicture.



Včera jsme pořádali na naší facebookové stránce anketu a nechali jsme odhadovat konečnou cenu vás. Většina vašich tipů se pohybovala do hranice 200 tisíc Kč, tři lidé tipovali více než 400 tisíc Kč a jen dva drželi své odhady v rozmezí mezi 300 až 400 tisíci Kč, v kterém se nakonec celkové náklady pohybovaly. 

Video má magický nádech a nejasný význam – v něčem je jak David Lynch smíchaný se záběrem z reklam na vlasy. Je zřetelná náročnost produkce a přítomnost vizuálních efektů. I to se odrazilo na celkových nákladech:  

Preprodukce:

scénář, konzultace s klienty - 13 000,-

Produkce:

Režie:  35 000,- přípravy, koordinace, prep a post prací atd.)
Asistent režie: 8 000,-
Produkce: 12 000,-
Asistent produkce: 10000,-
Kameraman: 8000,- (i přeprodukční konzultace)
Asistent Kamery: 6000,-
Osvětlovač: 6000,-
Grip: 4000,-
Herci: 3 x 8000,- (= 24 000,-)
Kompars: 5000,-
Cvičený pes: 5000,-
Pronájem techniky: 47 000,-
Catering: 7000,-
Náklady na dopravu: 18 000,-
Setdesign / Kulisy: 50 000,-
Setdesigner: 14 000,-
Stavba (lidi, materiál): 16 000,-
Pronájem studia: 16 000,-

Postrodukce:

Střih: 10000,-
Zvuk: 5000,-
Hudba: 6000,-
VFX (speciální efekty): 16000,-
Barevné korekce: 3000,-

Průběh produkce:

1 den – stavba hrubých kulis
2 den – setdesign + zasvícení
3 den + noc – natáčení
4 den – bourání + odvoz materiálu

 

Jak video vznikalo

Scénář a režii dělal Jiří Fabík ve spolupráci se svým kolegou Lubošem Ondráčkem téměř měsíc. V čistých pracovních dnech jednoho člověka by to bylo cca 20 dní, střih a zvuk pak zabral 5 dní a zhruba 7 dní bylo vyčleněno na zpracování vizuálních efektů. Z průběhu produkce je zřejmé, že samotné natáčení proběhlo během jednoho dne, ale jemu předcházely dva dny příprav a stavění scény. Bourání a odvoz materiálu pak zabralo den následující po natáčení.

Tipy redakce:

Přečtěte se první díl našeho seriálu “Co za to?” aneb Kolik stojí reklama na polštáře - č. 1.
Pět případových studií pak můžete najít v souhrnném článku  “Co za to?” aneb Kolik stojí video. Další podrobnosti o tvorbě videa se dozvíte na blogu Videoflotu.  

Štítky dokumentu: Případové studie

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: