A/B test v real time marketingu od Snickers: Facebook ve srovnání s Twitterem propadl
Zápas mistrovství světa ve fotbale Uruguay - Itálie, nejproduktivnější útočník evropských soutěží Luis Suárez jde v 79 minutě do souboje s italským obráncem Giorgiem Chiellinim. Nemůže se dostat k balónu, tak alespoň kousne protihráče do ramene. Pár minut na to Uruguay dá jediný gól zápasu a zajistí si postup ze skupiny.
Tento incident vedl k tvorbě řady internetových memů, ale také k vtipným reakcím značek v sociálních médiích. Výjimkou nebyla ani značka tyčinek Snickers, která velmi podobné příspěvky publikovala současně na Facebooku a na Twitteru.
Tweet „Hey @luis16suarez. Next time you're hungry just grab a Snickers. #worldcup #luissuarez #EatASNICKERS" získal dosud téměř 42 tisíc retweetů a 18 tisíc favorites. Příspěvěk na Facebooku „Next time you're hungry just grab a Snickers. #WorldCup" obdržel pouze 4 tisíce lajků.
Tento A/B test v real time marketingu dopadl natolik v neprospěch Facebooku, že na tyto výsledky upozornil tweetem Rhys Hillman, senior digital strategist v agentuře BBDO, která pro Snickers v USA spravuje sociální média. Poukázal přitom na to, že počet fanoušků stránky Snickers na Facebooku je 11 milionů, na Twitteru má značka jen 50 tisíc followerů. Srovnání engagementu v poměru k počtu fanoušků a followerů je brutální.
Chew Trident. Not soccer players. #ITAvsURU
— Trident Gum (@tridentgum) June 24, 2014
Marketing Land upozorňuje i na jiný případ žvýkačky Trident, její vzkaz „Chew Trident. Not soccer players" získal na Twitteru s 33 tisíci followerů svého účtu víc než 1600 retweetů a přes 800 favorites, na Facebooku ho ocenila lajkem jen zhruba stovka fanoušků, ačkoliv jich má značka 13 milionů.
Tyto výsledky mohou být důkazem, že snížený organický dosah Facebooku dusí i velmi aktuální příspěvky. Zároveň také ilustruje, že minimálně v USA je Twitter tím správným místem pro bezprostřední komentování aktuálních událostí.
Zdroj: Marketing Land