Absolutním vítězem České ceny za PR se stal projekt Známe příští hlavu státu

15. 6. 2023 | redakce, TZ
Sázková společnost Tipsport odstartovala měsíc před volbami marketingovou kampaň zaměřenou na hlasování o příští hlavě státu. Její hlavní tezí bylo, že z tipů desítek tisíc sázkařů lze složit reprezentativní vzorek a předpovědět výsledek hlasování. PR přesah kampaně do médií zohledňujících tipy Tipsportu přispěl k naplnění cíle: oslovit úplně nové hráče a postavit se do role experta na politické sázky.

 

Absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura osmnáctého ročníku oborové soutěže Česká cena za PR – LEMUR se stal projekt Známe příští hlavu státu od společnosti Tipsport, který využil napjatého očekávání před volbou prezidenta ČR. Cenu za přínos oboru převzal Ladislav Kříž, který oslavil 30 let práce pro společnost ČEZ. Slavnostního vyhlášení výsledků proběhlo ve čtvrtek večer v WPP Campusu.

Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura Svengali Communications s dvanácti oceněními, z toho čtyřmi zlaty. Druhá příčka patří agentuře Insighters (6 ocenění), na třetím místě umístila agentura MSL (5 ocenění), následovaná agenturami FleishmanHillard a Ogilvy Public Relations (4 ocenění).

Cenu pro Absolutního vítěze si odnesla společnost Tipsport s projektem Známe příští hlavu státu, který dosáhl na zlato ve třech kategoriích. Tipsport využil své přirozené expertízy a širokého vhledu do sázkařské komunity a s předstihem vyhlásil výsledky prezidentských voleb 2023. Díky obrovskému zájmu médií a veřejnosti o téma dokázal nejen významně posílit pozici značky, ale také přilákat nové zákazníky, jimž bylo kurzové sázení dosud cizí. Tipsport byl ve svých prognózách nakonec citovanější než renomované agentury pro výzkum veřejného mínění.

Letošní ročník soutěže byl rekordní. Osm porot hodnotilo celkem 329 přihlášek a vybíralo vítěze v celkem 22 kategoriích. Vítězové 8 hlavních kategorií automaticky postupují do prestižní mezinárodní soutěži SABRE Awards.

Slavnostní vyhlášení soutěže se odehrálo v nových prostorách rekonstruované historické budovy WPP Campus. Moderování se ujal výkonný ředitel APRA Marek Hlavica a moderátorka Lenny Trčková. Scéně dominovala dvoumetrová socha Lemura, která se stala vděčným fotografickým objektem.

 „Letošní ročník byl pro Lemury přelomový a přinesl řadu novinek, současně byl i rekordní, co do počtu přihlášek. Absolutní vítěz, společnost Tipsport, přišel s mimořádně kreativní kampaní, která současně reagovala na aktuální dění ve společnosti – přesně takové projekty v soutěži rádi vidíme,“ říká Anna Balíčková, členka výkonné rady Asociace public relations (APRA) odpovědná za soutěž Lemur.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ladislavu Křížovi, jehož celá profesní dráha je spojena se společností ČEZ„Cenu za přínos oboru v rámci České ceny za PR v posledních letech dostávali zejména zakladatelé významných českých PR agentur. Proto jsme rádi, že letos mezi nominacemi dominovaly osobnosti z klientské strany, a jednu z nich jsme se nakonec rozhodli ocenit. Ladislav Kříž je nesporným profesionálem, který celý svůj profesní život věnuje komunikaci a PR a toto ocenění si rozhodně zaslouží,“ říká předseda výkonné rady APRA Radek Maršík.

K nejúspěšnějším projektům kromě absolutního vítěze patřily ještě projekty „nePINdej“ se třemi zlaty a pěti stříbry (Svengali Communications pro Českou bankovní asociaci) a „Index prosperity a finančního zdraví Česka“, který získal pět bronzů (Insighters pro Českou spořitelnu a Evropu v datech).

 

Kompletní výsledky si prohlédněte ZDE.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: