Amazon otevírá svůj obchod budoucnosti konečně i pro veřejnost. Nakoupíte v něm bez placení
Otestování nového trendu v nakupování od Amazonu jsme vás informovali již v roce 2016. Nyní je první Amazon Go oficiálně na světě i pro běžné zákazníky.
Pohodlný nákup bez čekání ve frontách, stresu ze zapomenutí pinu, lovení drobných po kapsách a rychlého skládání zboží do tašek? To je sen každého nakupujícího. Amazon na jeho uskutečnění pracoval pět dlouhých let a v roce 2016 představil jeho beta verzi přístupnou jen pro zaměstnance. Nyní otevírá první pobočku v Seattlu a zájem veřejnosti je obrovský.
K nákupu vám zde stačí chytrý telefon s aplikací Amazon Go a nabitý účet na Amazonu. Při příchodu načtete kód z aplikace na vstupním turniketu a poté už můžete házet zboží přímo do tašky. Speciální technologie zvaná Just Walk Out, díky kombinaci strojového učení a stovce kamer a senzorů zabudovaných po celém obchodě, sama rozpozná, které zboží jste si vzali z regálu a zaznamená ho do vašeho virtuálního košíku. (A to i v případě, že jste čtyřikrát vrátili svůj oblíbený cupcake zpátky do police, abyste si jej popáté stejně vzali.)
Po dokončení nákupu můžete obchod jednoduše opustit. Krátce poté vám na telefon dorazí účtenka a částka za zboží se vám odečte z účtu na Amazonu.
První obchod Amazon Go se nachází v Seattlu a jeho rozloha je 1800 čtverečních stop. Nabízí široký sortiment čerstvých potravin a je zaměřený především na zákazníky, kteří ve spěchu shánějí něco k snědku – od salátů až po hotovky, od snídaní až po večeře.
Společnost Amazon se otevřením obchodu snaží podpořit svou hypotézu, že pokud usnadní nakupujícím nákupy v kamenných obchodech, bude schopna do nich přilákat svou širokou online základnu zákazníků. Je si totiž vědoma toho, že drtivá většina nákupů potravin a spotřebního zboží probíhá stále offline.
Dle svých slov nemá nyní společnost i přes velký zájem veřejnosti v plánu otevírat další provozovny. Patrně sází na to, že vzhledem k sumě, kterou vynaložila na vývoj svého patentu, nebudou v dohledné době konkurenční společnosti schopné představit obdobný koncept a hodlá testovat svou „ostrou verzi” bez zbytečného stresu.
Zdroje: usatoday.com, brandchannel.com