Apple přeskočil Coca-Colu a stal se nejhodnotnější světovou značkou
Staré jistoty končí. Žebříček hodnoty značek sestavovaný společní Interbrand nevede poprvé po 13 letech Coca-Cola. Limonádového giganta s celou řadou pod-značek střídá technologická firma stavící na štíhlých produktových řadách a jednoduchosti pro zákazníka: Apple. Dle Interbrand je jeho hodnota vyčíslitelná částkou 98,3 miliardy dolarů. Odrazem důležitosti nových technologií v globálním byznyse a jejich popularity mezi lidmi je i druhé místo společnosti Google. Té si Interbrand cení na 93,3 miliardy dolarů. Coca-Cola je až na třetím místě se 79,2 miliardami dolarů.
Obrázek výše ukazuje první osmičku značek, jako druhou ne-technologickou v ní naleznete pouze nejznámější fast food řetězec, McDonald's. Velkým skokanem byl mimo úvodní dvojice i Samsung, který zvýšil hodnotu své značky o jednu pětinu a posunul se z deváté na osmou pozici, přičemž přeskočil Intel. Apple se vyšplhal na vrchol z druhého místa, Google pak obsadil těsné druhou pozici, poté co byl loni na čtvrté. Na zadních místech se mohou krčit budoucí „králové", Facebook meziročně zvýšil svou hodnotu o 43 % a posunul se na pozici číslo 52. Grafy níže pak znázorňují vývoj hodnoty značek, jež jsou v aktuální Top 10, za posledních 5 let.
Interbrand zakládá svůj žebříček na hodnocení kombinace faktorů zahrnujících finanční výkon značky, její roli v ovlivňování chování zákazníků i způsob, jakým si může stanovat prémiovou cenu a vysoké marže. Níže naleznete žebříček 40 nejhodnotnějších značek, včetně jejich meziročního posunu.
Zdroj: www.interbrand.com