Australský prodejce medu zachraňuje včely s pomocí unikátních úlů využívajících AI
Včely jsou nepostradatelné pro životní prostředí. Jsou nezbytné pro zachování potravního řetězce lidí a zvířat, bez nich by z volné přírody vymizela biodiverzita. Toto si uvědomuje i potravinářská společnost Bega Cheese Limited prodávající med. Aby ochránila australské včely a podpořila australské včelaře představila ve spolupráci s kreativní agenturou Thinkerbell projekt s názvem Purple Hive (Fialový úl). Tento úl ovládl australskou kreativní soutěž Mumbrella CommsCon Awards v kategoriich Využití technologií v kampani a Společenská zodpovědnost.
Purple Hive je unikátní úl napojený na umělou inteligenci. Ta je poháněna solární energií a dokáže rozpoznat kleštíka včelího. Pokud je tento roztoč detekován, je včelařům ihned odesláno upozornění. A ti tak mohou zastavit jeho šíření.
Včely jsou ohrožovány celou řadou faktorů. Mezi nimi je i právě zmíněný parazit kleštík včelí, který dokáže způsobit úmrtí celého včelstva. Tento parazit je rozšířený na všech osídlených kontinentech, kromě Austrálie.
Bega Cheese Limited již dříve představila med s názvem B honey, který je vyroben 100 % z australského medu. Adam McNamara, výkonný ředitel Bega Cheese Limited, k projektu úlu uvedl:
„Když jsme začali vyvíjet B honey, uvědomili jsme si hrozbu, které čelí australský medový průmysl. Bylo nám jasné, že musíme investovat do technologií a inovací, abychom podpořili budoucnost našich včel, australských včelařů a australského zemědělství.”
Jak to vypadá uvnitř úlu se můžete podívat níže.
Tom Wenborn, který ve společnosti Thinkerbell zastupuje pozici executive creative tinker, uvedl, že bylo inspirující pracovat na projektu, který má za cíl chránit poklady země.
Projekt Purple Hive byl již obsadil bronzové místo v udílení cen Spikes Asia 2021. Společnost Bega Cheese Limited se nesoustředí pouze na tvorbu medu, ale vnímá i okolní souvislosti. Finance místo do inzerce vkládá do vývoje vlastních inovativních produktů a podpoře včel a australských včelařů. Díky tomu nejen pozitivně ovlivňuje průmysl a životní prostředí, ale současně si získává náklonost spotřebitelů.
Více informací o projektu Purple Hive si můžete přečíst na webu purplehiveproject.com.au.
Zdroje: Campaign Brief, Včelstva, Purple Hive