Autíčka jsou pro holky, oznamuje Peugeot
Kampaň: Girls Like Cars Too (Holky mají taky rády auta)
Značka: Peugeot
Agentura: Omnicom OPEn (Omnicom for Peugeot Engine)
Přesto, že jízda se ženou za volantem je statisticky bezpečnější, společnost stále vmíná sektor auto–moto jako dělaný pro muže, kteří holčičkám jen občas půjčují klíčky od auta.
Podle francouzské značky automobilů Peugeot za to může naše dětství. Opírá se přitom o studii Francouzského národního výzkumného institutu pro cestování a bezpečnost (INRETS), která potvrzuje vliv genderových stereotypů v dětství na sebevědomí dospělých řidiček.
Ve své povánoční kampani se tedy Peugeot rozhodl holčičkám nabídnout výměnu panenek za autíčka – pokud tedy budou chtít.
Ve spolupráci s agenturou OPEn značka vytvořila reklamní spot, ve kterém svůj záměr vysvětluje.
Video začíná jednoduchou otázkou, „kdo řídí lépe?“ A bohužel, i když statistiky hovoří jinak, všechny dotázané dívky se shodnou na tom, že „kluci,“ případně „tatínci.“
Právě tento názor má pak podle výše zmíněné studie v budoucnu neblahý vliv na jejich sebevědomí za volantem.
Peugeot dále vysvětluje celou akci ohledně výměny nechtěných dárků. Stačí navštívit speciálně vytvořený web, kde rodiče pro dívky mohou zdarma objednat dárkový balíček miniatur slavných modelů francouzské automobilky. Peugeot také nabízí možnost na oplátku darovat nechtěné hračky vybrané charitativní organizaci.
Nevěříte, že holčičky baví autíčka? Následující video popisující celou kampaň vás vyvede z omylu.
Kampaň určená pro francouzský a německý trh spatřila světlo světa hned 26. prosince a zažila okamžitý úspěch. Do 24 hodin byly všechny dárkové balíčky vyprodané. V té době se o autíčka přihlásilo již více než 1,2 milionu lidí.
Automobilka pomocí kampaně oznamuje světu, že autíčka jsou také holčičí hračky. Uvidíme, jestli až vyrostou, budou díky této kampani preferovat vozy Peugeot.
Zdroj: Ads of The World, Ad Age