Beyoncé září v předělávce kultovní reklamy Levi's z 80. let
Pohledný mladík přijde do prádelny, svlékne si své skvěle padnoucí Levisky, hodí je do pračky a jen v trenkách si jde mezi udivené zákazníky číst časopis. Přesně tento scénář reklamy s názvem Launderette z ní udělal v roce 1985 hit, pomohl odstartovat zářnou kariéru modela Nicka Kamena i vrátit po 17 letech od vydání vysoko do hudebních žebříčků poslechovosti podkladový song I Heard It Through the Grapevine od Marvina Gaye… a k tomu přispěl k navýšení prodejů modelu kalhot Levi's 501 o 800 %. Denimová značka teď přichází s retro kampaní, v níž scénář reklamy opakuje. Akorát si tentokrát jde vyprat do prádelny samotná Beyoncé.
Jedna z největších globálních hvězd popu současnosti na to jde tedy mírně odlišně, navíc se silnými referencemi na svou tvorbu. Místo prášku používá diamanty, které si přinesla v kovovém kyblíčku, a v podkladu hraje píseň Levii’s Jeans z jejího posledního alba Cowboy Carter. Podívejte se na to.
Dodejme, že spot vzniklý pod režií Meliny Matsoukas má v názvu Levii’s v narážce na výše zmíněný song Beyoncé, u kterého jsou dvě „i“ pravděpodobně z důvodu optimalizace pro vyhledávání. V dubnu tohoto roku, kdy vyšel, mohli být ve společnosti Levi Strauss & Co. jen těžko nadšenější. Na Instagramu a TikToku reagovali s příspěvkem s fotografiemi hýždí v několika džínách (inspirovaných songem) a textem: „Oh to be Levi's jeans right now,“ doplněným emoji džínů a kovbojského klobouku. Značka denimového oblečení dokonce změnila svůj název na Instagramu.
Zdroj: Levi’s
Dobrozdání od královny popu je zkrátka velké věc. A nyní zdařile pokračuje.
„Je mi ctí pracovat s Levi’s a společně reprodukovat podstatu americké ikonografie. Fenomén denim on denim je často vnímán skrz mužskou perspektivu, takže výjimečnost této kampaně tkví i v tom, že přináší ženský pohled, a to je pro mě velmi důležité. Těším se na objevování nových způsobů, jak tyto vize uchopit a posílit tak ženský hlas a sílu,“ uvedla Beyoncé ke spolupráci.
Kam dál?
Levi’s má v zásobě výrazných spotů více a Beyoncé bude hrát hlavní roli i v dalších retro předělávkách v rámci celé série Reiimagine. Právě minulý týden jsme přitom vydali text věnující se ikonickým reklamám Levi’s:
Ohlédnutí za legendou: Reklama Levi's z osmdesátých let zvýšila značce prodeje o 800 %.
Přečtěte si článek a uvidíte i další spot, který podle nás bude nove obsazen královnou popu. A při záběrech z vany se bude na co dívat.