BigMac vám zamotá hlavu

19. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Stačí si vzpomenout na BigMac a celé soustředění je fuč. McDonald's spouští vtipnou kampaň, ve které si střílí z lidí a testuje jejich odolnost vůči BigMacu.

McDonald's si v nové kampani propagující legendární BigMac pohrál s myslí svých potenciálních zákazníků. Měnící se lidé, neschopnost soustředit se na počítání - to všechno způsobuje pouhá představa BigMacu, tvrdí McDonald's. Jeho odpůrci by mohli také tvrdit, že samotná představa v nich vzbuzuje něco úplně jiného než nesoustředění. To by byl ale jiný příběh.

Na propagaci neodolatelnosti svého slavného burgeru ve Velké Británii řetězec spolupracoval s agenturou RazorFish. A rozhodli se trochu si zašprýmovat. Zdánlivě náhodný pár se tak postavil na ulici, kde žádal kolemjdoucí, jestli by jim nemohli vyfotit společnou fotku. Kdo by odmítl, že? V momentě, kdy ale přímo před nimi pronesli dva muži obrovský obraz BigMacu, se vše změnilo. Tedy skoro. Místo původního páru naráz chtěla vyfotit úplně jiná dvojice! Žádný problém ale - lidé byli tak rozptýlení obrazem BigMacu ve své hlavně, že si toho vůbec nevšimli.

Tím ale kampaň nekončí. Pro větší demonstraci McDonald's navazuje na klip microsite s jednoduchým testem, který má za úkol prověřit, jak jste na tom s odoláváním silnému lákadlu v podobě BigMacu. Test se skládá ze tří úloh - posouvání polem, počítání písmenek F v textu a počítání BigMaců. Uznáváme, není to nic moc těžkého. Na druhou stranu je to hezký a zábavný nápad.

Tahle hravá kampaň ale není zdaleka první využití her ze strany fast-foodu McDonald's. Z mnoha zajímavých gamifikovaných kampaní zmíníme třeba propagaci ledových smoothies. Po stažení aktualizované aplikace si mohli uživatelé na svém mobilním telefonu zahrát jednoduchou hru, ve které nakláněním telefonu rozpouštěli sluníčkem led. Příznačné pro letní měsíce. Za odměnu pak získali poukázku na nápoj zdarma. Nelze zapomenout na využití klasické hry Monopoly - zákazníci za každý nákup získávají nálepky, které lepí do herní desky od Monopolů. Všechny nalepená políčka znamenají výhru. Ačkoliv tuto hru McDonald's zatím neuvedl u nás, v Americe má obrovskou oblibu.

Napadá vás jiná zajímavá gamifikace z dílny McDonald's?

Zdroj: AdWeek


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: