Blogy jsou při nákupním rozhodování stejně vlivným zdrojem jako sociální sítě
Podle výzkumu společnosti Technorati Media, která se ptala 1200 spotřebitelů, 150 vrcholných brand manažerů a 6 000 lidí s významným digitálním vlivem (influencerů), to vypadá, že blogy mají v podstatě stejný vliv na rozhodování zákazníků jako sociální sítě. Píše se to ve zprávě 2013 Digital Influence Report.
Blogy jsou podle respondentů stejně vlivným zdrojem informací při nákupním rozhodování i přes to, že do nich firmy neinvestují zdaleka tolik peněz jako do své komunikace na sociálních sítích. Nejvýznamnějším zdrojem informací jsou však stránky prodejce (56 %) a stránky konkrétní značky (34 %), blog je až na třetím místě (31,1 %) s minimálním odstupem od Facebooku (30,8 %).
Facebook pak jako vždy vévodí sociálním sítím. Kromě něj se ale zákazníci informují i na Twitteru, YouTube, Pinterestu nebo Instagramu. Na každé sociální síti ale hledají jiné informace a dělají zde jiné akce.
Na Facebooku se chtějí lidé nejčastěji něco dozvědět o nabízených produktech a službách, zjistit další aktivity firmy a chystané slevy a akce. Třetina z dotázaných přes největší sociální síť dává firmě i zpětnou vazbu. Ostatní sítě pro feedback využívá o něco méně uživatelů.
Spotřebitelé vyhledávají blogy influencerů v oboru. Většina influencerů má blog (86 %), na kterém většinou vystupují pod svým vlastním jménem. Pro více jak polovinu z nich je blog hlavním prostředkem šíření svého obsahu. Bez odkazování přes Facebook nebo Twitter by to ale nešlo. 92 % influencerů má účet na Facebooku, kde přispívají nejméně jednou týdně (v 83 % případů). Podobě je tomu i s Twitterem.
Tři čtvrtiny z nich mají i svůj účet na profesní síti Linkedin, ale pravidelné týdenní příspěvky sem většina z nich nedává. A jak influenceři hodnotí svůj úspěch? Na základě počtu zhlédnutí jejich blogu či webových stránek (52 %), ale také na základě počtu přátel a followerů na Facebooku a Twitteru.
Zdroje:www.marketingprofs.com, www.technoratimedia.com