Bratislava hledá ztraceného Tibora

11. 4. 2014 | Irena Šovčíková
„Hledá se Tibor!” oznamovaly plakáty, které zaplavily ulice Bratislavy. Nikdo se neztratil. Tibor v guerillové kampani hledá svou ztracenou identitu.

Hledá se Tibor!" To hlásaly plakáty, které nedávno zaplavily celou Bratislavu. Na svědomí je měl starý, ošuntělý muž a slovenská organizace na pomoc lidem bez domova, Vagus.

Zajímavých guerillových kampaní v našich končinách není zrovna mnoho. Slovenskému občanskému sdružení Vagus se ale povedlo zkombinovat silný lidský příběh s kreativním nápadem. V kampani Stratení totiž skutečný muž bez domova nehledal dávno ztraceného přítele, syna nebo příbuzného. Hledal sám sebe. Tibor je muž, který pracoval jako lékař, měl dům, syna i manželku a lidé ho měli rádi. Teď už ale 10 let žije na ulici a potřebuje odbornou pomoc, aby nalezl sebe sama a mohl se vrátit zpět do běžného života. Stejně jako přes 3500 dalších lidí, kteří se z různých důvodů ocitli na ulici.

Skrze letáky, které zaplavily ulice Bratislavy, se tak sdružení snaží upozornit na tento problém. Plakáty pomáhali vyvěsit dobrovolníci, ale i samotní lidé bez domova. V rámci tohoto počinu vzniklo i video dokumentující tento počin a které veřejnosti blíže vysvětluje o co se jedná. Lidé, kteří chtějí projekt podpořit mohou zvolit finanční pomoc, dobrovolnictví, případně darování starého oblečení. Nebo alespoň pomoci s šířením na sociálních sítích s hashtagem #Tibor.

Na podobném principu proběhla před osmi lety i kampaň na podporu filmu Restart. Obyvatelé Prahy v ní potkávali vzkazy od dívky Sylvy pro Martina. Mohli narazit například na nalepovací papírek na telefoním automatu, vzkaz na chodníku nebo na transparent s nápisem Martine neblázni! Sylva". Ačkoliv nebylo jméno filmu na žádném ze vzkazů přímo uvedeno, podle tvůrců jim tato kampaň přinesla lepší výsledky a publicitu než tradiční propagační formáty. Velkou výhodou byly také nižší náklady.

Právě nižší náklady dělají z guerilla kampaní nástroj i pro organizace a projekty jako je Vagus nebo Restart, jejichž rozpočet bývá často omezený. Dobrý nápad jim však může pomoci s publicitou i rozšířením myšlenky.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: