Brazilské muzeum láká návštěvníky pomocí hashtagů
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Brazílie se dle průzkumů řadí na druhé místo v četnosti používání sociálních sítí, průměrně na nich lidé tráví 3 h a 56 minut denně. A aktivita, které Brazilci příliš neholdují, je návštěva muzeí. Do nich chodí pouze necelých 8 % místních obyvatel. Jak je tedy nalákat ke zhlédnutí nejstarší umělecké sbírky v Rio de Janeiru a návštěvu muzea Museu Nacional de Belas Artes? Právě díky propojení umění a sociálních sítí.
Výstava s názvem Hashtags of Art (hashtagy umění) doslova umístila populární hashtagy pod vybrané obrazy. Účelem je, aby k nim návštěvníci pocítili stejné pouto, jaké mají ke svým internetovým přátelům.
Využíváním populárních a vtipných hashtagů, co se zároveň nějak vztahovaly k historii a kontextu uměleckého díla, byli osloveni lidé, kteří se předtím o návštěvu muzea nezajímali. A jak takové propojení hashtagu a umění ve skutečnosti vypadá? Například malba z 19. století, na které je vyobrazen panovník Jan VI. Portugalský nese hashtagy #outfitoftheday, #likeaboss, #instaluxury.
Ukázky dalších maleb a připojených hashtagů si můžete prohlédnout ve videu níže.
Výstava je také propojena s Instagramem muzea. Na něm je již přes 5 tisíc followerů a je vidět, že se tímto počinem skutečně daří probouzet zájem lidí o umění.
Zdroje: Adeevee, Museu Nacional de Belas Artes, Ads of the world