Broukající Brouk a malující Lexus – umění a auta jdou dohromady

12. 2. 2014 | Bednářová Daniela
Auta už i hrají a malují – to, že umí jezdit je samozřejmost. Umělecká přidaná hodnota teď v propagaci frčí.

Dělat reklamu na auta jen se záběry vozu jedoucího po silnici není něco, co by lidi zvedalo ze židlí. Proto se snaží automobilky zapojit do propagace i jiné aspekty. V některých reklamách není auto dokonce ani potřeba. Stačí jen dobrý zvuk, vhodný výběr podkresové hudby, “fofr” pruhy a na závěr známá silueta vozidla a značka. 

Volkswagen Beetle je hvězdou i jednoho z nejnovějších spotů. Účinkují v něm i hudebníci, kteří v loňském roce zabodovali na žebříčcích virálních videí. 

Kanadská skupina Walk off the Earth kolem jediné kytary namačkala celou svoji skupinu a výborně odehráli cover na hit loňského roku "Somebody I Used To Know" od Gotye.

Nyní se s vlastní tvorbou rozhodli udělat trochu randálu právě na Vokswagen Beetle. Používají ho jako hudební nástroj. Třískání dveří, zvuk při couvání, zvuk zasunování zrcátka, startování či vypouštění pneumatik. To všechno zakomponovali do své písně „Gang of Rythm“. Dokonce ve třech verzích, každou mají s jiným designem auta – "Playful," "Soulful" a "Powerful". Mezi nimi se dá v rámci videa postupně přecházet. Nejvíce je auto zapojeno v první verzi, kde kapela předvádí i mistrné pohazování s kytarami.

Inspiraci možná našli v reklamě, kterou pro Chevrolet natočila kapela OK GO. Ti také z auta udělali nástroj, hráli s ním na speciálně upravenou dráhu.

Ne všechny umělecké výmysly automobilek, ale vypadají takto. Některé se pouštějí  do výtvarného umění. Do jednoho z vozů značky Lexus navrhl ve spolupráci s digitálním umělcem speciální aplikaci pro tento automobil, který po dobu jízdy maluje portrét řidiče stylem odpovídajícím jeho jízdě.

Rychlost a jízdní styl určují tahy štětcem a barevnou paletu zase to, jakou část hybridního motoru Lexusu IS 300h právě řidič zapojuje. Nevypadá to zatím, že by se tato aplikace měla rozšiřovat i do ostatních modelů. V současnosti je jen v rámci jediného vozidla, které vlastní belgický sběratel umění. Něco nám říká, že to tak i zůstane.

Zdroj: www.adweek.com

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: