Burger King bojuje proti prdění krav změnou jejich stravy. Dává o tom vědět ulítlou country písní
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Možná to zní neuvěřitelně, ale plyny, které ze sebe vypouští skot, způsobují velkou část emisí skleníkových plynů na naší planetě. V roce 2018 v USA pocházelo téměř 10 % celkových emisí skleníkových plynů právě ze zemědělství a více než čtvrtinu z nich tvořil právě metan pocházející z chovu hospodářských zvířat.
Fast-foodový řetězec Burger King se rozhodl přispět k lepšímu klimatickému prostředí. Podpořil výzkum řady vědeckých institucí, jež přišly na úpravu diety krav, která by měla zlepšit jejich trávení, a v důsledku tak snížit u skotu denní emisi plynů až o jednu třetinu. A právě na tuto novou dietu zahrnující i kvanta citronové trávy nyní přejdou krávy, jejichž maso Burger King zpracovává do burgerů. Vědecké postupy a změna chovné politiky dodavatelů se nezdají jako skvělý materiál na kampaň, u které se pobavíte. Burger King to ovšem opět dokázal.
Velkou změnu, která by mohla mít reálný dopad na klima, se Burger King rozhodl oznámit pomocí písně. Videoklip k poutavému country songu pro řetězec natočil áčkový holywoodský režisér Michel Gondry, který stojí třeba za snímkem Věčný svit neposkvrněné mysli z roku 2004 nebo za adaptací známého románu Pěna dní.
Vše důležité je shrnuto v textu písničky:
"When cows fart and burp and splatter,
well it ain't no laughing matter—
they're releasing methane every time they do.
And that methane from their rear
goes up to the atmosphere
and pollutes our planet, warming me and you!
Yes! That methane that they pass
is a greenhouse gas
that'll trap the sun's heat n' change our climate, too!
"To change their emissions,
Burger King went on a mission
testing diets that would help reduce their farts,
That's a start!
And by now there ain't no question
that it's helping cows' digestion
adding lemongrass, so they can play their part.
Reducing methaaaaaane… methaaaaaane
We can reduce emissions by more than a third!
Got the cow-kids singing for a better woooooorld!"
Hlavním zpěvákem se stal Mason Ramsey, chlapec známý jako jódlující dítě z Wallmartu. Proslavil se totiž díky videu, které kolovalo po sociálních sítích, na kterém zpívá a jódluje právě v jedné z uliček tohoto amerického prodejního řetězce. Dobrý úmysl tak značka promuje vskutku vtipnou cestou, která má virální potenciál už jen díky výběru hlavního představitele.
Dieta proti prdění pro všechny
Výsledkem práce týmu vědců a odborníků je speciální krmná směs obohacená o citronovou trávu. Směs je lehce stravitelná a zároveň jednoduchá na produkci, Burger King navíc složení směsi veřejně sdílí a nebrání se tomu, aby k lepší stravě přistoupila i konkurence.
CMO Burger Kingu, Fernando Machado, v tiskové zprávě uvádí:
„Všechna naše zjištění zveřejňujeme a pokud se k nám připojí celé odvětví od zemědělců přes dodavatele masa až po další značky, můžeme společně snížit emise metanu, které významně ovlivňují změnu klimatu.”
Burger King je v tomto případě opět vítězem. Jak už jsme zvyklí, exceluje v marketingovém uchopení složitého tématu.Tenotkrát může ale reálně přispět k ochraně klimatu výrazněji než to zvládne všechno potěmkinovské lakování korporací nazeleno a papírová brčka dohromady.