Buzz na sociálních médiích určí vysílané TV pořady
V našem skomírajícím televizním rybníčku toho není mnoho, na co bychom měli být hrdí. V minulosti tu byly nicméně náznaky průkopnictví v interakci s divákem. Česká televize řadí mezi své rodinné stříbro zfilmované povídky od čtenářů v cyklu Bakaláři i seriál Hříchy pro pátera Knoxe, u něhož mohli diváci hádat pachatele. Doba papundeklových kulis a komunikace přes telefon a korespondenční lístky pominula - rozhodování o tom, co bude vysíláno, se dnes dělá jinak. Druhá největší nekabelová komerční stanice ve Velké Británii, Channel 4, dokonce spouští kanál, jehož obsah bude určen především sociálními médii.
Přesněji pořady, o nichž se bude v posledních 24 hodinách na Facebooku, Twitteru a dalších platformách (v potaz prý budou brány i noviny) nejvíce hovořit, budou zařazeny do vysílání nového kanálu 4Seven. Konkrétně v 9 večer se na něm v repríze objeví pořad ze stejného času z předchozího dne na Channel 4 a celý zbytek programu bude určen výše zmíněnou „šeptandou“.
Jedním z oblíbených pořadů Channel 4, je série dokumentů Big Fat Gypsy Weddings
Ač má Channel 4 ze svých komerčních konkurentů nejmladší publikum, stejně jsou jeho pořady sledovány z 95 % v televizi, nikoliv prostřednictvích jiných kanálů. Proto není nijak neobvyklé, že oblíbený pořad někomu uteče. Navíc Channel 4 vysílá hodně dokumentů, filmů a britské seriály jsou často produkovány ve velmi krátkých sériích. Pokud vám uteče jeden z šestidílné série The Misfits, určitě vás to zklame víc, než v případě amerického seriálu, u nichž jdou počty dílů často do desítek a stovek.
Tato stanice tak není nutně „odkladištěm použitého materiálu“. Spíše reaguje na to, že na britském trhu je šíře výběru tak obrovská, že často divákovi pořad uteče nechtěně. Navíc lidé věří více svým kamarádům a známým, než televizním programům a komentářům. Pro veřejnost důvěryhodný systém určování skladby programů tak může být tou správnou volbou pro léčbu paralýzy způsobené paradoxem příliš velkého výběru.
Zdroj: www.adage.com, www.dailymail.co.uk