Ceny Mluvčí roku 2024 jsou rozdány. Zvítězili Jakub Ghanem, Šárka Nevoralová a PR tým ČEZ

23. 1. 2025 | redakce, TZ
Nejlepší mluvčí soukromého sektoru se stala Šárka Nevoralová, tisková mluvčí skupiny Komerční banky. Ocenění Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru získal Jakub Ghanem, tiskový mluvčí Městské policie Brno. Titul PR tým roku převzal tým společnosti ČEZ.

Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA) vyhlásila vítěze prestižní ceny Mluvčí roku 2024. Slavnostní galavečer opět přilákal špičky oboru a ocenil nejlepší profesionály v oblasti komunikace ve třech hlavních kategoriích. Nejlepší mluvčí soukromého sektoru se stala Šárka Nevoralová, tisková mluvčí skupiny Komerční banky. Ocenění Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru získal Jakub Ghanem, tiskový mluvčí Městské policie Brno. Titul PR tým roku převzal tým společnosti ČEZ.

„Ocenění Mluvčí roku získávají profesionálové, kteří dokážou skvěle propojit každodenní práci se strategickou vizí při budování dobré reputace organizace, pro kterou pracují. Tato profese patří mezi ty nejnáročnější vůbec z hlediska stresu, protože musí reagovat na neustále se proměňující podmínky, předjímat změny, řešit nenadálé situace a přemýšlet v dlouhodobém horizontu a souvislostech,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru ASCOPA. Zdůraznil, že úspěšná komunikace je klíčem k dlouhodobému a udržitelnému fungování organizací.

Porota, složená ze zkušených novinářů a odborníků na komunikaci, hodnotila kandidáty ve třech tradičních kategoriích: Mluvčí roku soukromého sektoru, Mluvčí roku veřejného a neziskového sektoru a PR tým roku.

„Ocenění Mluvčí roku vyzdvihuje ty, kteří nejenže vynikají ve svém oboru, ale také přispívají k profesionalizaci a transparentnosti v oblasti komunikace,“ vysvětluje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA. Doplnila, že o vítězích rozhodlo 22 porotců, z nichž mnozí mají v hodnocení dlouholetou zkušenost, což umožňuje sledovat vývoj nejlepších komunikátorů v průběhu let. Pořádající Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností vítěze ocenění vyhlásila během slavnostního galavečera ve Stages Hotel Prague.

V kategorii Mluvčí roku soukromého sektoru letos zvítězila Šárka Nevoralová, tisková mluvčí skupiny Komerční banky. Stříbrnou příčku obsadil Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí a vedoucí externí komunikace CZ&SK Plzeňského Prazdroje, a třetí místo získala Jana Ptačinská Jirátová, manažerka komunikace CZ&SK Kofoly ČeskoSlovensko.

V kategorii Mluvčí roku veřejného a neziskového sektoru si prvenství odnesl Jakub Ghanem, tiskový mluvčí Městské policie Brno. Druhé místo obsadil Daniel Drake, tiskový mluvčí Ministerstva zahraničních věc a třetí příčku získal Prokop Voleník, tiskový mluvčí Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje.

Titul PR tým roku letos získal tým společnosti ČEZ. Na druhém místě se umístil tým TV Nova a bronz si odnesl tým SK Slavia Praha.

  

Mluvčí roku veřejného sektoru

Jakub Ghanem si ocenění Mluvčí roku za rok 2024 vysloužil díky svým výjimečným výkonům, mezi které patří zajištění efektivní komunikace během povodní a voleb, kdy poskytoval kontinuální informační servis médiím, veřejnosti i svým kolegům. Za zmínku stojí také jeho úspěšné úsilí o zachování měření rychlosti městskou policií, které díky jeho profesionální argumentaci a mediální kampani získalo podporu veřejnosti a utlumilo politické snahy o jeho omezení. Dále byl oceněn za nejlepší náborový web v ČR v rámci Recruitment Academy Awards, což dokazuje jeho schopnost používat moderní a funkční komunikační nástroje.


Jakub Ghanem

 

Mluvčí roku soukromého sektoru

Šárka Nevoralová je jednou z nejvýraznějších osobností českého PR ve finančním sektoru, kde zastřešuje komplexní agendu komunikace Skupiny Komerční banky. S týmem profesionálně řídí media relations, strategickou komunikaci i krizové situace, což dokládá mimo jiné minimální počet negativních mediálních výstupů během náročné transformace banky. Díky svému odbornému přesahu, efektivitě a vstřícnosti vůči médiím získává respekt nejen od novinářů, ale i mezi kolegy a konkurencí. Kromě výrazných výsledků v mediální viditelnosti banky a jejího CEO si Šárka zakládá na vyprávění příběhů, které přibližují úspěchy a hodnoty českého bankovnictví široké veřejnosti.


Šárka Nevoralová

 

PR tým



PR tým ČEZ
si zasloužil ocenění za svou konzistentní a srozumitelnou komunikaci, která pokrývá široké spektrum témat od interní komunikace po krizové řízení a mediální vztahy. Tento tým, který zahrnuje na tři desítky profesionálů, dokázal udržet vysokou podporu veřejnosti pro rozvoj jaderné energetiky a úspěšně komunikoval náročná témata, jako jsou vysoké ceny energií či povodňové situace. Skupina ČEZ vyniká precizními podklady, kvalitními tiskovými zprávami a otevřeností vůči negativním tématům, což z ní činí příklad transparentního přístupu v oboru. Tým rovněž efektivně integruje moderní trendy, jako je komunikace udržitelnosti v rámci ESG, a adaptuje se na proměny oboru, čímž zajišťuje vysokou důvěru veřejnosti i stakeholderů.


PR tým ČEZ

 

Více informací o ocenění najdete na webových stránkách ASCOPA.

 
Štítky dokumentu: Formy PR Media Relations

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: