České agentury uspěly na mezinárodním reklamním festivalu Golden Drum
Včera proběhlo zakončení 23. ročníku mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum, který se konal tento týden ve slovinské Lublani. Na závěrečném vyhlášení vítězů Golden Drum Grand Award Ceremony oznámily poroty pro kategorie „Best Piece“ a „Best Pracitice“ vítěze letošního ročníku festivalu. Bylo předáno celkem 72 Silver Drums, 42 Golden Drums a 15 Grand Prix. V kategorii Public Relations získala agentura Leo Burnett Beirut cenu Good Cause Grand Prix Award za projekt „Legally Bride“ vytvoření pro Kafa.
V kategorii „Best Piece“ získala ocenění Golden Drum Adriatic Award agentura Saatchi&Saatchi Macedonia/Publicis One za projekt „Sea Hero Quest“, mobilní hru, jejímž hraním přispívají lidé na léčbu demence. V českém prostředí se do mezinárodního boje proti této nemoci vydal T-Mobile.
Cenu Golden Net Award si jako nejúspěšnější agenturní síť na festivalu odnesla McCann Worldgroup s celkovým počtem 169 bodů. S 109 body získala agentura Publicis Romania/Publicis One ocenění Golden Rose Award pro nejúspěšnější agenturu. Netratily se ale ani české agentury, které získaly celkem 13. ocenění. Grand Prix získaly agentury Ogilvy & Mather a Young & Rubicam Prague. "Youngové" pak získali celkem 6 cen.
Asi nejvýraznější oceněným projektem je kampaň The Dying Poster, za kterou získala agentura Ogilvy Grand Prix v kategorii Out-of-Home. Citylight s nápisem z těl umírajících much propagoval pražskou výstavu David Cronenberg: Evolution a zároveň byl odkazem na jeden z jeho nejslavnějších filmů, Moucha.
Young & Rubicam náleží Grand Prix v kategorii Press za sérií inzerátů pro časopis Forbes. Tato práce byla mimochodem oceněná již na Cannes Lions.
Svět potřebuje 75 miliard dolarů na zastavení vymírání vzácných druhů zvířat.
Svět potřebuje 810 miliard dolarů na nalezení léku na rakovinu.
Svět potřebuje 299 miliard dolarů na znovuzalesnění planety.
Svět potřebuje 518 miliard dolarů na vyčištění ocenánů.
Svět potřebuje 176 miliiard dolarů na skončení s chudobou.
V Cannes se líbila i kampaň Y&R pro Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky, která v Lublani získala zlato v kategoriích Film, Press a Public Relations.
Vizuál znázorňující příběh Josefa Hlavatého, který v osmdesátých letech přeletěl hranice na vlastnoručně postaveném rogalu se svým tříletým synem na zádech.
Vizuál zobrazující příběh Rudy Krejčího, kterého otec propašoval za hranice v rakvi zahrabané ve vagonu plném uhlí.
Vizuál zobrazující příběh Roberta Ospalda, který se dostal ven po drátech vysokého napětí.
Zlato cinklo i agentuře McCann Prague za kampaň pro síť farmářských prodejen Náš grunt nazvanou Nakupujte tam, kam včely nechodí. Její podstatou bylo upozornit na to, že i v masově vyráběných potravinách, které jsou pokládané za zdravé, je tolik cukru, že z něj udělají včely med.
Stříbro získaly agentury Fallon za svůj spot Yeti pro Škodu Auto, Mustard za video Mistrovství Evropy v kradení kol vytvořené pro stejného klienta, a také agentura DDB za odvážnou kampaň McDonald’s. distribuovanou ve formě letáků turistům, kteří už mají dost lokální kuchyně a chtějí nasměrovat k důvěrně známému fast foodu s globální působností.
Níže si můžete prohlédnout tabulky s veškerými českými vítězi.
Kam dál?
Evropský šampionát v kradení kol získal Grand Prix na ADC Creative Awards, cenu Wood Pencil (ekvivalent 3. místa - pozn. red.) z britské soutěže D&AD v kategorii Branded Content & Entertainment a také zlato ze soutěže portálu Digiday vyhlašované v New Yorku, a to v kategorii Best Use of Video Content.
Ač virál na všech platformách zhlédlo přes 3 miliony lidí, nejedná se o klasickou reklamu ani kampaň, ale spíše o jeden z dílků z řady skvělého obsahu, který je vytvářen pro obsahový projekt Škoda Auto, WeLoveCycling.com. Přečtěte si o něm více v článku Škoda šlape v obsahovém marketingu do cyklistiky.