Coca-Cola oslovuje své zákazníky křestním jménem

9. 5. 2013 | Bednářová Daniela
Touha vidět svoje jméno na oblíbeném nápoji fungovala u protinožců, zabere stejná taktika i na nás a na Brity?

Coca-Cola chce v Evropě vylepšit image své značky a sáhla proto po taktice, která se jí osvědčila už v několika jiných zemích. Na lahve se svým ikonickým nápojem nechala umístit 150 v Británii nejoblíbenějších jmen. Takto “přejmenuje” kolem 100 milionů lahví a doufá, že se jí podaří vylepšit prodeje. Dočkala se i Česká republika. Od začátku května si můžete i u nás koupit lahev se svým jménem.


Tato letní kampaň slavila úspěchy již loni v Austrálii a na Novém Zélandu. Lidé prostě neodolají tomu, když vidí svoje jméno na výrobku. Navíc, když je tak legendární jako Coca-Cola. Na výběr je ze tří druhů - klasická Coca-Cola a její dvě lehčí verze Diet Coke a Coke Zero. Dietní verze mají v Británii úspěch. Tvoří skoro polovinu (45 %) obratu firmy ve Velké Británii.


V Americe ani verze “bez cukru” nestačí zamezit poklesům prodeje. Konzumace sladkých nápojů a jejich vliv na obezitu se zde probírá více, než jindy a lidé se snaží o zdravější životní styl.

Ani sociální média v této kampani nepřijdou zkrátka. Oficiální hashtag kampaně je #ShareACoke a kromě sdílení nápoje vyzývá i ke sdílení zážitku s tímto označením. V rámci Facebooku poběží aplikace na výrobu virtuálních plechovek a lahví se jmény. Pokud se tedy někdo na těch v obchodech nenajde, může si vyrobit alespoň virtuální verzi. Coca-Cola počítala i s obecnějšími nápisy, takže se o lahev můžete podělit s přítelem, rodinou nebo svojí láskou.


Do médií společnost napumpuje Coca-Cola ještě více peněz, než investovala loni do propagace během Olympijských her v Londýně a doufá v podobné výsledky, jako měla tato kampaň například v Austrálii - o 870 % větší traffic na facebookových stránkách, přes 12 milionů impresí díky vlastní iniciativě médií (earned media) a 76 tisíc virtuálně vytvořených plechovek.


Zdroje: www.marketingweek.co.uk, www.coke.co.nz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: