Colours of Ostrava a Rock for People představily nové vizuální identity

8. 11. 2024 | Petr Michl
Největší hudební festivaly v ČR hlásí čerstvé vizuální identity, včetně nových log. Změna u Colours je o hodně výraznější.

Představení nové vizuální identity si připravily dva největší hudební festivaly v České republice na jeden den 7. 11. 2024. Rock for People odehrávající se v Hradci Králové si ji nadělil k 30. výročí festivalu, který v létě oslaví. Colours of Ostrava pro změnu přichází s výraznější obměnou vizuálního kabátu.

Rock for People

Za novou vizuální identitou stojí slovenské Studio Echt. Dle tiskové zprávy festivalu odráží „odráží jeho jasnou profilaci na trhu, silnou vizi a sebevědomou prezentaci“. Zároveň zahrnuje i nové logo. Změnu přibližuje i následující video.

 

„Pro naše fanoušky je Rock for People každoročním ‚dobitím baterek‘ ve světě moderní energické rockové hudby. Naší snahou bylo co nejautentičtěji zachytit esenci festivalu a moderní formou ji předat potenciálním návštěvníkům,” říká Luděk Motyčka, Marketing & Booking Director společnosti Ameba Production, která festival Rock for People organizuje. Pořadatelé festivalu kromě nového vizuálu představili i prodloužený termín oslav 30. narozenin z původního třídenního termínu. Na návštěvníky čeká v hradeckém Parku 360 čtyřdenní nabitý program od 11. do 14. června 2025.


Ukázka vizuálu pro loňský ročník RfP. 

 

Colours of Ostrava

Colours of Ostrava (COO) nabízí čtyřdenní festival už dlouhou dobu. A ještě delší je jeho vizuální identita spojená s černým písmem na žlutém pozadím. Nyní se stává díky práci Studia Najbrt výrazně barevnější a také přichází s novým logem.

COO čeká 22. ročník, za více než dvě dekády přitom měnil tvář několikrát. Logo se mění po dvanácti letech, okolní vizuál se přeměňoval v průběhu následujících let několikrát –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ od konceptu lidské tváře, přes květinové motivy, po barevné útvary a vzory. Přední grafické studio se vrací ke Colours of Ostrava po 20 letech, kdy designérka Studia Najbrt Zuzana Lednická navrhla plakáty, festivalové logo  a billboardy.

„Hledali jsme dobře aplikovatelný a výrazný prvek, který snadno propojí veškeré propagační výstupy festivalu. Vizuál a jeho barevnost je proto generována samotným obsahem – fotografiemi areálu, intepretů, návštěvníků i města. Obrazový materiál posouváme různými efekty dál, až do úplné abstrakce. V případě záběru na ostravskou dominantu nebo festivalový areál si můžeme dovolit větší posun, u fotografií interpretů respektujeme jejich podobu a zaměřujeme se více na pozadí. Vzniká díky tomu hravá plocha spojující vše dohromady, stejně jako dny festivalu, který nerozlišuje žánrové zastoupení,“ říká art directorka Studia Najbrt Zuzana Lednická. 

„V roce 2004 nás oslovila Zlata Holušová a já vytvořila plakát a logo, které Colours několik let používalo. Festival se teprve rozrůstal a požadavky na vizuál byly jiné než teď. Na jaře tohoto roku se na nás obrátilo vedení festivalu s prosbou o celkový redesign. Měli jsme radost, že můžeme na spolupráci navázat, téma Colours of Ostrava je krásná výzva!!!” naráží Lednická na další práci studia, tentokrát z roku 2009, kdy vytvořilo městu Ostrava logo se třemi vykřičníky.

Spojitost se nabízí i v rámci aktivit Rockaway Arts, jak říká její investiční partner Jan Jírovec: „Pro nás bylo oslovení Studia Najbrt sázkou na jistotu. Spolupráce se osvědčila už na Filmovém festivalu Karlovy Vary, pro který znamená odhalení grafické podoby daného ročníku událost. Věřím, že diskusi a emoce vyvolá i nový vizuál u ostravského hudebního svátku.

 

Hřejivý znak obklopený chladným kovem

Práce na vizuálním systému, který bude funkční, jednoduše aplikovatelný a rozpoznatelný pro několik následujících let, začal vznikat před půl rokem. Z několika návrhů nakonec vyhrál koncept využívající barevnost generovanou samotným obsahem. Novým vizuálem reagujeme na celkovou marketingovou koncepci, která respektuje současné DNA festivalu. Ten je ještě více otevřenější jakýmkoliv skupinám i jednotlivcům. Stejně jako funguje v programu žánrová a generační svoboda, pracujeme v grafice se stíráním rozdílů, vytvářením nových forem a ukazování různého přístupu,“ popisuje směřování festivalu Iva Fišerová, marketingová ředitelka Rockaway Arts.

Obrazový materiál má navíc potenciál aktivně reagovat na hudbu, rytmus a zvuk. Nové pojetí Colours of Ostrava ale neztrácí některé ze svých tradičních atributů. Například žlutou barvu, jak popisuje autor nové identity, designér Daniel Šmíra: Žlutou barvu jsme zvolili jako odkaz na předchozí ročníky festivalu. Současný odstín jsme ale záměrně posunuli k chladnějšímu, který rezonuje s jedinečným prostředím Dolních Vítkovic, kde se festival koná. Vzniká tak barva, která zároveň působí živě a energicky, přitom respektuje industriální kontext prostoru.“

 

Logo jde cestou maximálního zjednodušení

Samotné logo dostalo zjednodušenou podobu, kdy se namísto celého názvu festivalu používá forma černého písmene C na žlutém podkladu. Přímočará typografie klade důraz na sdělení, říká Šmíra: „Pro nový vizuální styl Colours of Ostrava jsme vybrali písmo Inter Display. Jde o univerzální a moderní font s jednoduchými liniemi, který dobře funguje jak pro velké nadpisy, tak pro drobné velikosti. Tučný řez písma dodává názvům kapel na aplikacích výraznost a potřebnou sílu. Čitelnost je navíc podpořena žlutým podkladem v kontrastu s barevným pozadím plakátu a je kompozičně nadefinovaný tak, aby mohl být snadno použit a přizpůsoben pro další ročníky festivalu. Symbol písmene C se stává zkratkou festivalu, která se bude promítat také do sociálních sítí a dalších aplikací, kde slouží jako snadno rozpoznatelná značka.”

Vizuální identita se propíše komplexně do celé reklamní kampaně, která počítá jak s komunikací ATL, tak BTL. Kampaně budou k vidění v rámci PR a online komunikace, ještě do konce roku se objeví také nasazené CLV a polepy. Nový branding ozdobí i areál festivalu, který se otevře návštěvníkům 16. července 2025. Mezi prvními ohlášenými interprety 22. ročníku patří Iggy Pop, The Chainsmokers, Justice nebo Alvaro Soler, James Smith, Kalush Orchestra nebo Dan Bárta s Illustratoshperou a Calin.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: