Customer Match nově umožňuje cílení zákazníků na základě jejich telefonních čísel
Společnost Google představila další možnost cílení na zákazníky prostřednictvím Google AdWords. Od prosince mohou inzerenti nově pro účely retargetingu Vlastního seznamu zákazníků (Customer Match) a podobného publika využívat i telefonní čísla.
Vlastní seznamy zákazníků (Customer Match) byly spuštěny v roce 2015 jako odpověd na Custom Audiences a Lookalike Audiences na Facebooku. Umožňují marketérům cílit na zákazníky na základě údajů, které sdílí se společností Google. Užitečný byl přitom především společnostem s velkými e-mailovými databázemi kontaktů.
Google dosud po nahrání e-mailů inzerentem porovnal informace s údaji, které poskytli uživatelé v rámci svých Google účtů. Zjištěné e-mailové adresy byly porovnávány s vlastními hašovanými řetězci Google. V případě nalezení shody pak Google přidal odpovídající účet do vašeho seznamu zákazníků.
Nyní dokáže nově popsané párování učinit, i když inzerent dodá jen telefonní čísla.
Inzerenti pak mohou použít Vlastní seznamy zákazníků pro zacílení na vlastní kontakty v rámci všech služeb od Googlu, včetně YouTube. Obzvláště pro akviziční kampaně je ale vhodné takto vytvořená publika z dalšího cílení vynechat.
Pro objevování nových zákazníků je pak vhodná možnost přes Customer Match vytvořit podobná publika (Similar Audiences).
Telefonní a e-mailové seznamy lze nahrát prostřednictvím rozhraní AdWords API nebo v novém rozhraní AdWords.
Zdroje: searchengineland.com, Google Support