Decathlon Černý Most a Chodov jsou po redesignu. Inventury v nich budou dělat roboti

16. 12. 2024 | Petr Michl, TZ
Navýšení zákaznické spokojenosti o 10 % si slibuje vedení Decathlonu od kompletního redesignu svých prodejen na Chodově a Černém Mostě. Zákazníky mají potěšit i RFID samoobslužné pokladny, u kterých není potřeba skenovat kód. Zařízení produkt identifikuje samo.


Nový vstup do prodejny Decathlon Černý Most. Zdroj: Decathlon

Sportovní prodejny Decathlon na Černém Mostě a na Chodově v Praze prošly kompletní proměnou, která přináší zákazníkům nejen novou vizuální identitu Decathlon, ale také nové uspořádání prodejny, včetně cirkulárního plánu. Tento nový koncept má za cíl zjednodušit a zpříjemnit nakupování sportovního vybavení a oblečení.

Modernizace obou prodejen vyšla na bezmála 20 milionů korun a dlouhodobě by měla přinést zvýšení návštěvnosti až o 5 %, zákaznické spokojenosti dokonce o 10 %. Od změny těchto 2 prodejen očekáváme také až 4% zvýšení obratu ročně,” uvedl Jan Černý, Customer Experience Leader společnosti Decathlon Česká republika.  Dokončení redesignu prodejen na Černém Mostě a Chodově v hávu nové vizuální identity Decathlonu reflektuje globální strategii North Star.

Pilotní prodejny v Praze

Prodejny Decathlon Černý Most i Chodov nabízejí širokou škálu sportovního vybavení a oblečení, které je přehledně uspořádáno v jediné uličce. Tento nový koncept, známý jako cirkulární plán, zajišťuje, že zákazníci mohou snadno a rychle najít vše, co potřebují, a navíc objevit i nevšední sporty a inspirovat se.


Nová čela regálu v prodejně Decathlon Praha Chodov. Zdroj: Decathlon

Redesign prodejny zahrnuje také nové regálové vystavení a moderní design, který kombinuje funkčnost s estetikou. Světlé a přehledné prostředí prodejny vytváří příjemnou atmosféru pro nakupování a umožňuje zákazníkům snadno se orientovat. Nové regály jsou navrženy tak, aby maximálně využily prostor a nabídly co největší výběr produktů.

V nově modernizované prodejně nechybí ani moderní technologie, jako jsou například elektronické cenovky. Díky vlastní mobilní aplikaci lze během pár sekund asociovat produkty s jednotlivými displeji. Jednoduchým naskenováním kódu produktu a identifikátoru displeje dojde k propsání veškerých informací o produktu ze systému na displej. Poté již probíhají automatické aktualizace zobrazených informací v případě změny popisu nebo ceny produktů. Jedna prodejna Decathlonu tak ročně ušetří až 50 000 korun za klasický tisk na papír.

 

Technologie RFID usnadní používání samoobslužných pokladen 


Nový vstup do prodejny Decathlon Chodov. Zdroj: Decathlon

V prodejně nechybí ani samoobslužné pokladny, které fungují podobně jako samoobslužné pokladny v jiných obchodech. Zákazník si na prodejně vybere produkty, které si chce zakoupit a následně má možnost si vybrat, zda chce nákup provést s pomocí prodavače na pokladně, nebo samostatně na samoobslužné pokladně. V případě výběru samoobslužné pokladny přistoupí zákazník k pokladně a v tuto chvíli přijde největší výhoda a odlišnost pokladen v Decathlonu oproti jiným prodejcům: standardně se jednotlivé produkty skenují pomocí skeneru. Místo toho stačí jednotlivě vkládat produkty do příslušného prostoru u pokladny, kde se produkty díky technologii RFID (radiofrekvenční identifikace) samostatně naskenují. Inovativní technologie RFID zkracuje celkový čas, který zákazník musí u pokladny strávit až o 25 % a zároveň funguje jako bezpečnostní prvek, protože pokud je daný produkt nezaplacený, ozve se brána u vstupu do prodejny.

Robot, který dělá inventury


Welcome desk  v prodejně Decathlon Praha Chodov. Zdroj: Decathlon

S RFID technologií pracuje i robot Tory, který má na starost inventuru produktů. Robot zcela samostatně projíždí každý den celou prodejnou a kontroluje skladové zásoby, informace pro inventuru tak mají zaměstnanci dostupné 24/7 a mají tak okamžitý a neustálý přehled o pohybu zásob.  Pro Decathlon je přínos RFID technologie především v možnosti využití lidských zdrojů, které byly potřebné pro obsluhu pokladen či inventury a nyní je možné je využít na pomoc zákazníkům při výběru sportovního vybavení.

Decathlon bude i nadále investovat do modernizace prodejen. „Příští rok se budou na modernizaci soustředit především země s největším podílem na obratu — Francie, Itálie, Španělsko, Spojené království, Německo nebo například Indie. V České republice budeme modernizovat dílčí části vybraných prodejen, např. čela regálu, pro ještě lepší orientaci v prodejně,“ dodává na závěr Jan Černý

 

Kam dál? 


Nové logo Decathlonu. Zdroj: Decathlon

Decathlon letos doplnil svůj logotyp také doopravdovým logem. Změnu vizuální identity spojil s vyhlášením nové strategie společnosti.

 

 
Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: