Do konce roku 2012 bude většina mailů přečtená na mobilních telefonech
Lidé stráví u svých telefonů více času při čtení emailů, focení a „obsluze“ Facebooku než při samotném volání. Odhalil to výzkum společnosti Return Path zaměřující se na trh v USA, kde nyní vlastní smartphony již polovina Američanů. Závěry pro email marketing jsou poměrně jasné. Pokud nevíte, kolik recipientů vašich newsletterů si je čte na telefonu, nemáte mobilní strategii a připravujete se vlastní vinou o mnoho zákazníků.
To ještě podtrhuje odhad, že do konce letošního roku bude většina emailů přečtena právě na mobilních zařízeních. Ostatně mezi březnem 2011 a 2012 se na nich počet otevřených emailů zvýšil o 82,4 %. Nyní to celkově činí 30 % ze všech otevřených emailů.
Mezi mobilními zařízeními se elektronická korespondence nejvíce četla na iPhonech, iPadech a iPodech – tyto produkty Applu se podílely na 85 % všech mobilních otevřeních. Jen na iPadech se meziročně jejich počet zvýšil o 53,6 %. Zajímavým poznatkem je, že maily se čtou „z ruky“ nejčastěji o víkendech, desktopy vládnou více suverénně během pracovního týdne.
Dominance produktů s jablkem ve znaku bude ve srovnání s ČR daleko vyšší. Ucelená data pro podíl jednotlivých mobilních telefonů na českém trhu nemáme. Jistou relevanci můžou mít třeba informace o zákaznících T-Mobile, kde má iPhone pouhých 8 % lidí s chytrými telefony (Více lokálních naleznete v článku Reportáž z Communication Wednesday: Mobilní marketing pod lupou). Ryze americká je i statistika používaných webmailových účtů, kdy vede Yahoo Mail s 37 % podílem, následovaný Hotmailem s 27 %, Gmail je až na třetí pozici s 6 %.
Zdroj: www.marketingland.com, returnpath.net