Dron s člověkem upíjejícím pivo se vznášel nad hlavami Gruzínců

28. 8. 2018 | redakce
Je to člověk, nebo figurína? Tuto otázku si muselo pokládat spouta gruzijců, když uviděli vysoko nad svými hlavami dron s houpací sítí.

Gruzie patří mezi země s nejnižší mírou spokojenosti obyvatel na světě. Za poslední roky tuto zemi postihla ekonomická krize a napjatá politická situace klidu v zemi také moc nepřispěla. Pivovar Natakhtari ale v dubnu uvedl na trh nové pivo a rozhodl se celý národ inspirovat, jak brát věci s nadhledem a uklidnit se.

Využili klasický gruzínský symbol poflakování – houpací síť. Tu zavěsili na dron a s ním proletěli nad největšími městy Gruzie. To by samo o sobě nebylo zas tak zajímavé. V houpací síti ale po celou dobu ležela figurína, která byla naprogramovaná, aby si čas od času lokla piva, a užívala si tak zážitku v oblacích ještě o něco víc.

Ze zemského povrchu samozřejmě bylo těžké poznat, zda je to skutečný člověk či oblečený kus polystyrenu. Náhodní diváci si tak mysleli, že se nad jejich hlavami vnáší reálná postava, vytáhli své telefony a začali vše sdílet na sociální sítě. Další den ráno bylo autentické video jednoho z očitých svědků tohoto úkazu rozšířeno v globálním měřítku a gruzijská média měla veselý příběh, který mohly sdílet s celým národem.


Úspěch této kampaně podtrhávají i její výsledky. Video zhlédlo 67 % Gruzínců, kteří se nacházejí online. Jen v Gruzii video nasbíralo 2,5 milionu celkových zhlédnutí, celosvětově pak 40 milionů. Na internetu se objevilo 150 článků, které popisují celý příběh za touto kampaní. První týden kampaně vzrostla poptávka po tomto pivu o 81 %. během prvních 3 měsíců získalo nové pivo Natakhtari Light  3,3 % trhu.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: