Email je lidmi vnímán jako nejužitečnější marketingový kanál
Způsobů, jak doručit zprávu cílové skupině je více než kdykoliv předtím. Čím dál větší důraz na analytiku dat by nás mohl vést k předpokladu, že díky pokročilé segmentaci zákazníků dochází k častějšímu doručování relevantního marketingového obsahu. Průzkum společnosti Research Now zkoumající, jak moc marketingové zprávy naplňují očekávání zákazníků, ovšem vypovídá o něčem jiném.
Jako nejsilnější nástroj se ukázal mailing. Čtvrtina respondentů uvedla, že při formování nákupního rozhodnutí jim nejvíce pomohla zpráva doručená emailem. Další kanály pa následují se značným odstupem. Jen 16 % lidí cítilo užitnou hodnotu personalizované webové zkušenosti. Ještě hůře si vedly mobilní prostředky: mobilní reklamy považuje za užitečné 6 % lidí, mobilní aplikace 5 % a pouhým 2 % lidí pomohly nějakým způsobem při nákupním rozhodnutí SMS.
Vnímání marketérů bylo výrazně pozitivnější. 87 % z nich považovalo za pro užitečné emaily stávajícím a potenciálním zákazníkům, 82 % z nich pak má v tomto ohledu důvěru v email. Rozdíl oproti pocitům zákazníků se tu tak liší i výrazných 71 %, respektive 57 %. I další kanály nabízejí zajímavé srovnání. 42 % marketérů se domnívá, že poskytuje na Facebooku a Twitteru užitečné informace. Tak to ale vnímá jen 9 % spotřebitelů.
Průzkum se také zabýval marketingovými kanály z hlediska jejich relevance, přesnosti a zapamatovatelnosti. Pro 32 % respondentů z řad spoteřiteblů je nejrelevantněí email, jeho přesnost pak hodnotí kladně tři destiny lidí a zapamatovatelný je tento kanál pro více než čtvrtinu. Velice slušně s 15% relevantností a 12% zapamatovatelností dopadly webové reklamy. 12 % za relevantnost a 11 % za přesnost a zapamatovatelnost náleží Facebook a Twitteru. Další marketingové kanály se pak ji nacházejí v jednociferných hodnotách.
Nadvláda emailu v daných kategoriích není úplná. Personalizovaná webová zkušenost byla lepší v zapamatovatelnosti a přesnosti.
Průzkum ukazuje, že i marketérů je evidentně nemalá propast mezi tím, jak sami vnímají užitečnost marketingové komunikace a jakou jí přikládají význam její příjemci.
Zdroj: eMarketer.com