Facebook koupil další mobilní startup, má TagTile
Nová akvizice Facebooku je opět ze světa mobilních aplikací. TagTile vyvíjí mobilní systémy zákaznické věrnosti. Částka, za kterou byl startup pořízen, nebyla odtajněna. Dá se ovšem předpokládat, že to byla v porovnání s miliardou dolarů za Instagram řádově nižší suma.
Jak vypadá věrností program podle TagTile? V rámci pilotního programu dávali obchodníkům hardwarové zařízení, které dokáže komunikovat s mobilními přístroji s příslušnou aplikací pro iOS či Android a přidávat zákazníkovi s ní věrnostní body, kupony či odměny. Zmíněný hardware (viz kostka na obrázku) je překlenovací řešení, dokud nebude většina mobilů vybavena technologií NFC. Dle spoluzakladatele TagTile, Abheeka Ananda, se pilotní program opravdu povedl. Obzvláště obdivuhodné bylo zapojení ze strany zákazníkům, aplikace TagTile na jeden obchod byla využívána 2x až 10x více ve srovnání s check-iny přes Foursquare. Na druhou stranu je nutné brát v potaz, že vybraní obchodníci se rekrutovali z malých a středních podniků, kde se zkrátka Foursquare nepoužívá tak často například ve srovnání s řetězci, jako je Starbucks.
Facebook v den akvizice spustil v beta verzi slevový program Facebook Offers. Díly skládačky „e-commerce věrnostního nakupování s využitím sociálních sítí“ do sebe začínají zapadat. Služba dovolí obchodníkům na jejich FB stránky vyvěsit slevy a nabídky, které pak budou moci být uplatněny na místě prodeje přes mobilní Facebook aplikaci nebo skrze email. S technologií podobné té od TagTile bude moci být Facebook účasten i transakčního procesu v obchodě, nikoliv pouze v zobrazení nabídky.
Zdroj: www.techcrunch.com