Facebook odstraňuje Ticker

12. 12. 2017 | Petr Michl
Jeden z nejstarších nástrojů pro zvyšování engagementu na Facebooku mizí. Pravá strana news feedu na desktopu přichází o Ticker.

Že nevíte, co je Ticker? Přeci ten box vpravo nahoře hned vedle news feedu. Informuje o tom, co lajkovali či komentovali vaši přátelé, o událostech, ke kterým se přidali, svým způsobem jde o našeptávač toho, co se zrovna ve vaší síti přátel šustne. Možná by se ale o něm spíše slušelo mluvit v minulém čase.

V posledních dnech totiž začíná mizet. Na Facebooku autora se na vrchu pravého sloupce přesunuly Stories a pod nimi je nyní náhled jedné ze spravovaných stránek.



Techcrunch přitom informuje o tom, že se jedná o další z řady změn, které se dějí na největším sociálním médiu témě neustále. Tato stojí za pozornost především z toho důvodu. že byl Ticker skutečným veteránem. Na Facebooku fungoval již od roku 2011. Dával uživatelům přehled o tom, co skutečně dělá jejich sociální bublina, včetně akcí, které se na timeline jednotlivých lidí nepropisují. Jednalo se tak o nástroj budování engagementu.

Jeho vliv pochopitelně klesal s navyšujícím se podílem uživatelů Facebooku skrze mobilní aplikaci, kde prostor na nic vpravo od hlavního feedu není. Přesto se jednalo o nástroj pro budování engagementu, který při rozsahu interakcí na největším sociálním médiu mohl dávat smyl. Facebook přiznává, že Ticker není funkční v odpovědi na dotaz ve své nápovědě Faebook Help. Oficiálně ovšem zatím žádné potvrzení ukončení Tickeru, ani vysvětlení, proč není viditelný, nevydal. 

Ingrid Lundenová z Techcrunch odhaduje, že za tím může být například to, že začíná veřejnosti více vadit voyeristická povaha tohoto nástroje, nebo vytvoření výraznějšího prostoru pro placenou inzerci aneb Když uživatelé na něco klikají, ať za to někdo zaplatí.


Detail Tickeru s náhledem osoby, kterou si přidal někdo z přátel mezi své FB friends. Zdroj: Techcrunch

Tato změna má konsekvence i z pohledu vydavatelů a obecně všech stránek třetích stran využívajících  Facebook plugin pro interakci u svého obsahu. Například iHned.cz používá jako Facebook tlačítko pod článkem "To se mi líbí", na což rozhodně klikají lidé více než na "Sdílet" pod našimi texty, které vyžaduje sdílení na vlastní Zdi. Signál o tom, že se někomu líbil článek, se ovšem objevoval v Tickeru. S jeho koncem by se proto význam Like" či To se mi líbí " na stránce třetích stran smrskl na jakési počítadlo obliby a snížila by se jeho účinnost jako generátora další návštěvnosti.

Pokud se vrátíme k hledání důvodů této změny, můžeme vidět i další vysvětlení. Facebook mění svou roli. Jeho vizí už není jen vytvářet více otevřený a propojený svět", nyní oficiální mantra zní dát lidem moc k vytváření komunit a více propojit svět". Laicky řečeno nechce být platformou pro setkávání s přáteli, chce být něčím mocnějším a důležitějším. Jeho role je mimo jiné i být pro lidi zdrojem důležitých informací a zpravodajství. Odstranění Tickeru mu dává z tohoto pohledu jistotu, že bude mít tento aspekt více pod vlastní kontrolou.

Zdroje: Techcrunch, Independent, Facebook Help

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: