Facebook otevírá Offers téměř všem stránkám
Výhodné nabídky obchodníků na Facebooku jsou nyní dostupné všem stránkám nad 400 fanoušků. Některým vybraným obchodníkům byly umožněny už od dubna, kdy se nový nástroj začal testovat. Téměř plošné rozšíření na stránky s ne úplně zanedbatelným počtem fanoušků je jistě krokem vpřed, je tu ale jeden háček. Ten má cenu minimálně 5 dolarů. Novou podmínkou pro spuštění Facebook Offer je to, že utratíte za její propagaci na největší sociální síti alespoň zmíněnou částku.
Testování u omezeného okruhu obchodníků přineslo ale i vylepšení původního modelu. Přibyla možnost svázat s nabídkami speciální kódy a čárové kódy, jež pomůžou při jejich uplatnění na místě i při vyhodnocení dosažených výsledků.
Jak mají Offers fungovat? FB stránka je zveřejní jako příspěvek, který se zobrazí fanouškům v jejich news feedu – nabídka ovšem není v tomto ohledu exkluzivní, mohou ji využít i ne-fanoušci. Aby byl dosah nabídky co největší, tu je samozřejmě k dispozici její dodatečná propagace, která se nyní stala z možnosti podmínkou. Je zřejmé, že mezi nabídkami budou převažovat různé slevy. Ty by měly být také uplatnitelné podobně jako vouchery ze slevových portálů.
Po kliknutí na „Get Offer“, Facebook pošle zájemci email se slevou. Využít ji pak na místě může po ukázání emailu v elektronické nebo tištěné podobě.
Facebook v dubnu v den spuštění testování Offers oznámil i akvizici startupu TagTile, který vyvíjel mobilní systémy zákaznické věrnosti. S rozšířeným využitím jeho technologie by měl být Facebook účasten i transakčního procesu v obchodě, nikoliv pouze v zobrazení nabídky. Pokrok ve vývoji k tomu potřebného zařízení není ovšem pravděpodobně dostatečný, v tuto chvíli tak Facebook Offers nedoplňuje.
Zdroj: allfacebook.com, www.insidefacebook.com