Facebook radí: Reklamy ve Stories zvyšují celkovou efektivitu kampaní
Každý den je napříč platformami FB, Messenger, Instagram a WhatsApp sdílena více než 1 miliarda Stories. Oblíbenost tohoto formátu nabízí inzerentům zajímavý prostor k tvorbě efektivních reklamních kampaní.
Nedávný průzkum od Facebooku ukázal, že kombinace reklam v klasickém feedu a ve Stories zvyšuje celkovou efektivitu kampaní. Zmíněný průzkum byl zaměřený na oblast EMEA (tedy Evropa, Blízký Východ, Afrika, pozn. red) a ukázal, že zahrnutí Stories do reklamního mixu může zvýšit povědomí o značce o 21 %.
Využití Stories počítá s tím, že inzerenti využívají možnost automatického umístění reklam. Facebook v takovém případě rozdělí jejich rozpočet mezi jednotlivé možnosti a celkově jsou pak kampaně efektivnější.
Pokud se rozhodnete využívat Stories, zaměřte se na to, aby byly rovnou určeny pro zobrazení v mobilních telefonech. Průzkum od Facebooku ukázal, že Stories, které jsou optimalizované pro mobilní zobrazení a mají poměr 9:16, dokáží podpořit výsledky kampaní o 35 %.
Zdroj: Facebook
Facebook zmínil také konkrétní příklad využití Stories v reklamách. Zaměřil se na mezinárodní značku vlasových produktů TRESEMMÉ POLAND. S pomocí nástroje Facebook Creative Shop vytvořila sérii videí a fotografií určených pro mobilní zobrazení. Následně poprvé využila Stories pro své reklamní kampaně.
Následná analýza těchto kampaní ukázala, že dokázaly podpořit povědomí o znače o 16 hodnotových bodů více v porovnání s kampaněmi, které se zobrazovaly pouze ve feedu.
Zdroj: Facebook
Využití Stories pro reklamní kampaně se tak ukazuje jako užitečná cesta k dosažení ještě lepších výsledků inzerce a budování povědomí o značce. Je tak na marketérech, aby tento formát začali více zařazovat do svého marketingového mixu a využili možnosti inzerce v celé jejich šíři.
Zdroje: Facebook
Tip redakce
Pokud hledáte další možnosti, jak naplno využít reklamní kampaně na Facebooku či Instagramu, pak by vám neměly ujít nové reklamní formáty. Nové formáty Video Poll Ads, Playable Ads a využití AR u reklam na Facebooku nabízejí silnou interaktivitu, která může vést k většímu povědomí o značce i k prodejům.