Facebook testuje zacílení reklam na návštěvníky kamenných prodejen
Během několika posledních let se Facebook zaměřoval na způsob, jakým dostat zákazníky do kamenných prodejen. Teď se zase snaží o opak. Facebook testuje pro inzerenty možnost zacílit na zákazníky, kteří navštívili jejich kamenné prodejny, reklamou na Facebooku, Instagramu nebo Facebook Audience Network.
Tato offline-to-online možnost retargetingu by měla být k dispozici v rámci tvorby Custom Audiences, která původně vznikla, aby pomohla značkám přeměnit jejich stávající klientskou základnu na facebookové publikum, na které by bylo možné v rámci Facebooku zacílit.
Proč by byla tato možnost pro inzerenty přínosem? Například obchodní dům by mohl vytvořit publikum z lidí, kteří jeho prostory navštívili během posledních několika měsíců. Toto publikum by mohl dále filtrovat za pomoci nástrojů Facebooku pro možnosti cílení a vytvořit tak například skupinu „rodiče s dětmi v předškolním/školním věku”. Pro tuto skupinu by pak mohl rozjet propagační kampaň na back-to-school nákupy nebo na extra slevy během předvánočních nákupů.
Facebook se tak snaží zatlačit na Snapchat, který dokázal v USA vybudovat most mezi reklamami v rámci své aplikaci a mezi zákazníky v obchodech inzerentů, restauracích a na dalších místech. Snapchat představil dříve v tomto roce - jako konkurenci pro facebookové online-to-offline měření reklam - Snap to Store měření reklam a také Placed - analýzu lokace, která sleduje publikum během celého dne a odkazuje na místa, kde se nachází obchody inzerentů. Prostřednictvím spolupráce s firmou PlaceIQ, která se zaměřuje na analýzu lokace, získala možnost cílit reklamy na lidi, kteří navštívili inzerentův obchod. Doposud ale nepřišla na způsob, jakým by opětovně cílila na zákazníky, kteří již dané místo navštívili.
Kromě přímého retargetingu návštěvníků obchodů díky Facebook Custom Audience, mohou značky využívat soupis lidí, kteří navštívili jejich obchod k tomu, aby zacílili na publikum se stejnými charakteristikami. Mají tak možnost do svých podniků nalákat lidi se stejnými zájmy a podobným sociodemografockým profilem, jaký mají jejich stávající zákazníci.
Podobnou metodu cílení Facebook využíval, když zaměřoval reklamy na uživatele blízko inzerentovy lokace i v rámci odhadů, kolik návštěv daného podniku bylo řízeno facebookovou kampaní značky. Stejně tak by i v tomto případě měla společnost Facebook získat oprávnění ke sledování prostřednictvím svých služeb určování polohy. Facebook pak křížově odkazuje na informace o poloze dané osoby, a používá signálů od WiFi a Bluetooth, aby zjistil, zda se nenachází v oblasti, kde je inzerentův obchod nebo jiný jeho podnik.
Zdroj: marketingland.com