Facebook zavádí upozornění na FX reklamy zobrazené na základě přidělené cookie
S tím, jak jsou reklamy Na Facebooku stále cílenější, zvyšuje se i negativní ohlas uživatelů, kteří se cítí pronásledováni. Dle AdAge na to hodlá největší sociální síť zareagovat tím, že upozorní speciálním logem na retargetingové reklamy zobrazované skrze Facebook Exchange (FX) - tedy ty, jež jsou opakovaně cíleny na konkrétního uživatele na základě přidělené cookie. Dané logo bude nicméně zobrazenou pouze, pokud uživatel přejede myší nad křížkem v pravém horním rohu reklamy, který vede k jejímu schování.
Ředitel produktového marketingu Facebooku, Brian Boland, k tomu uvedl pro AdAge: „Vždy jsme našim uživatelům poskytovali možnost dát nám na reklamy zpětnou vazbu a zároveň ovlivňovat reklamy, které vidí – ať už skrze jejich schování, nahlášení nebo proklinutí k informacím, proč je konkrétní reklama zobrazována. Ikona AdChoices je pak dalším mechanismem úpravy zobrazovaných reklam.“
Tato iniciativa není nicméně tak úplně výsledkem snahy Facebooku. Dané logo vytvořila Digital Advertising Alliance k zvýšení spotřebitelského povědomí o behaviorálně cílené reklamě. Motivem toho byl předpoklad, že otevřenost o tomto způsobu cílení napomůže k odstranění zbytečného strachu a předsudků, které jsou s ním často spojeny. Více je vysvětleno ve videu výše.
Zdroje: www.adage.com, www.mashable.com, www.allfacebook.com