Fast-foodový řetězec končí s plastovými brčky, ze 140 tisíc kusů udělal uměleckou instalaci

14. 1. 2019 | Petr Michl
Tato změna je dobrá! Tímto víc než 12metrovým nápisem před nádražím v Torontu oslavil kanadský fast-foodový řetězec A&W svoje rozloučení s plastovými brčky. Využil na něj brčka, co mu zbyla.

A&W je v Kanadě s 850 pobočkami druhým největším fast-foodovým řetězcem hned po McDonald's. Loni přijal závazek, že se zbaví všech plastových brček ve svém provozu, a letos je už skutečně nahradil papírovými. Přes sto tisíc brček mu ale přesto zbylo. A co dělat s metráky odpadu? Umění!

A&W Canada vytvořila před hlavním vlakovým nádražím v Torontu přes 12 metrů dlouhý nápis change is good". Oranžová brčka byla přeměněna ve sdělení, že tato změna je dobrá.

CEO řetězce Susan Senecal uvedla:

Jsme hrdí na tuto změnu, ke které nás dovedla přání našich franšíz, jejich personálu a našich zákazníků."

Za myšlenkou stojí agentura Rethink, za realizací pak torontská společnost TYGH. Nápis je utvořen ze 140 tisíc brček. Zbavení se jich v běžném provozu řetězce je přitom součástí jeho širší iniciativy, která počítá se změnami v oblastech dodavatelského řetězce potravin, balení jídla, nakládání s odpady, spotřeby energií a vody. Jen díky tomuto rozhodnutí by nemělo skončit na skládce 82 milionů plastových brček ročně.

Z pohledu PR se jedná o akci, která je geniální ve své jednoduchosti a srozumitelnosti. Toto viditelné gesto vytvořilo vlnu v klasických i sociálních médiích a navíc je zvednutou rukavicí pro konkurenci.




Zdroje: Rethink, Adweek, MediaInCanada, A&W Canada / Instagram

Kam dál? 

Toto není první práce Rethink Canada na téma plastových brček. Loni v printové reklamách pro Greenpeace zarazila brčka želvě či rackovi přímo do chřtánu. Jejich claim nemá o nic menší intenzitu: „Don't suck the life from our oceans."


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: