Firmy odklánějí své digitální cíle směrem od Facebooku a YouTube. Vlastní stránky jsou sázkou na jistotu
Firmy odklánějí své digitální cíle směrem od Facebooku a YouTube k propagování svých vlastních online destinací. Toto zjištění vychází ze statistiky platformy pro dsitribuci obsahu Jun Group.
Ta prozrazuje, že od roku 2012 do roku 2013 se počet linků mířených na stránky vlastněné a provozované značkami zdvojnásobil, 28% podíl takových linků se navýšil na 57 %. Trend je znatelný i na video engagementu, respektive na tom, kam ze svých videí směřují značky své diváky. Nyní z video obsahu značek směřuje na YouTube 24 % linků a na Facebook jejich počet poklesl v roce 2013 na pouhých 10 %. Tedy značky ve svých videích a jejich popiscích odkazují především na své stránky, přesměrování na YouTube kanál nebo FB stránku není již tak prioritní.
Naznačený trend je patrný i v letošním roce, kde na své stránky směřují značky 61 % linků v rámci kampaní. V posledním kvartále minulého roku Facebook klesl na nejnižší hodnotu 8% podílu linků značek, v prvním kvartálu 2014 se ale tento podíl zvedl na 16 %.
„Tento posun k vlastněnému obsahu namísto obsahu v sociálních médiích reprezentuje souběh několika velkých trendů. Zaprvé inzerenti utrácí více peněz za vývoj obsahu značek a digitální zkušenosti, chtějí proto mířit svá publika přímo na k tomu dedikované stránky. Zároveň se pro značky stalo mnohem obtížnější mluvit na sociálních platformách se svými fanoušky," komentuje důvody této změny CEO Jun Group, Mitchell Reichgut.
Přístup značek lze jednoduše označit: „Co je doma, to se počítá." Několikanásobně to platí v době, kdy je čím dál obtížnější uspět v sociálních médiích a váš obsah může být stažen klidně po několika neopodstatněných nahlášení spamu od konkurence.
Zdroj: Inside Facebook