Google otevírá své Ads Creative Studio pro všechny inzerenty
Google uvedl své Ads Creative Studio před několika měsíci v beta verzi, v které bylo k dispozici pro zákazníky služby Display & Video 360. Nyní bude dostupné všem. Nabízí přitom zásadní vylepšení pro rychlé nalézání těch nejefektivnějších kreativ.
V rámci Ads Creative Studio lze vytvořit několik nebo dokonce stovky verzí jediné display nebo video reklamy. Lze je přizpůsobit pro různá publika, místa, jazyky nebo kontexty. Stačí sdělit, který prvek reklamní kreativy — například obrázek produktu, layover text přes něj nebo zvuk — chcete nastavit jako „vyměnitelný", a na základě vámi vytvořeného souboru pravidel poskytnout různé verze tohoto prvku. Pravidla zahrnují publikum, které chcete oslovit, nebo kontexty, které chcete sladit. To Google na svém blogu dále vysvětluje:
„Například můžete vytvořit pravidlo, které změní layover text na videu podle toho, zda vaše publikum hledá výbavu do chladného počasí nebo do teplého počasí. Pravidla rychle aplikujeme na všechna videa a různé verze vykreslíme během několika minut. Poté můžete vytvořit a sdílet náhled, který zobrazuje každé video spolu s pravidly, která se na dané video vztahují, s každým, kdo si ho potřebuje prohlédnout.“
Tyto funkce jsou již dnes k dispozici pro videoreklamy a brzy budou spuštěny i pro klasické display reklamy.
Ads Creative Studio má zjednodušit pracovní postupy
Google míří i na usnadnění spolupráce mediálních a kreativních týmů. Sada nových funkcí zajišťuje, že projekty vytvořené v Ads Creative Studio lze bez problémů sdílet do všech mediálních platforem Googlu: Google Ads, Display a Video 360 a Campaign Manager 360.
Nyní můžete exportovat obrázky nahrané do aplikace Ads Creative Studio do Google Ads bez jakéhokoli propojeného účtu. To znamená, že uživatelé v rámci služby Google Ads mohou tyto obrázky snadno najít a použít je například při sestavování kreativ pro kampaně Performance Max. Knihovnu v Ads Creative Studio si můžete představit jako jediný konsolidovaný domov všech kreativních vizuálů, která pak můžete sdílet s více mediálními účty pro aktivaci.
Účet Ads Creative Studio lze nyní navíc propojit s aplikací Campaign Manager 360. Díky tomu mohou všichni nahrávat, spravovat a exportovat kreativy HTML5 přímo do Campaign Manageru 360 nebo Display & Video 360. A brzy bude možné exportovat také video kreativy.
Google se při představení zásadních novinek obvykle chlubí i výsledky značek zapojených v beta testu. Tentokrát tím ukazuje především to, jak velké značky dokázaly zvolit tu nejlepší kreativu z mnoha variant, aniž by to pro ně bylo náročné. Konkrétně uvádí:
„Společnost PepsiCo chtěla zvýšit asociace značky Bubly s různými kontexty, jako jsou domácí večírky, grilování, sledování sportovních přenosů a další. Společnost provedla experiment s použitím přizpůsobených videí vytvořených v Ads Creative Studiu, aby zjistila, zda by sdělení pro konkrétní příležitosti zaměřená na relevantní publikum mohla vést k zlepšení v metrice brand lift (povědomí o značce v určitém kontextu — pozn. red.). Společnost PepsiCo zjistila, že nejúčinnější byly kampaně s kreativou zobrazující situace společenských setkání a párování jídel. Cesta k přizpůsobení byla plynulejší a efektivnější a díky jedinému nástroji mohl tým standardizovat procesy napříč funkcemi.
V jiném případě chtěla společnost General Motors South America zvýšit povědomí o svém modelu Cruze 5. Značka ... potřebovala vytvořit 14 jedinečných reklam, aniž by obětovala čas, rozpočet nebo zdroje. Pomocí Ads Creative Studio značka snížila náklady o 30 % a kampaň zaznamenala 56% nárůst vyhledávání dotazu ‚chevrolet cruze' na Googlu a snížení nákladů na zobrazení o 32 % ve srovnání s referenčními hodnotami v odvětví.“
Je tak zřejmé, že Ads Creative Studio bude nápomocné zejména větším inzerentům, s pokročilejšími produkčními kapacitami a větším množstvím kreativ. Těm může nabídnout značné ulehčení práce a především vyšší efektivitu reklam.
Zdroj: Google Blog