Google přináší vhled do hlav generace Z. Vládne jí mobile-first přístup
Generace Z je první generací, která vyrůstá obklopena digitálními technologiemi. Její požadavky a návyky budou udávat rytmus nastávajících nákupních trendů.
Google se ve svém průzkumu „Gen Z: A Look Inside Its Mobile-First Mindset” zaměřil na generaci Z, konkrétně na věkovou skupinu v rozmezí 13 - 17 let. Tato skupina je první generaci, která vyrůstá v digitálním prostředí. Ve spolupráci s marketingovou agenturou Ipsos zkoumali chování a požadavky této skupiny, které jsou předzvěstí budoucích zákaznických trendů. „Byli jsme překvapeni významnými rozdíly mezi etnickými skupinami a objevili jsme zřetelnou evoluci v jejich digitálním chování,” uvedli ve svém výzkumu zástupci Googlu.
Z průzkumu vyplynulo, že značná část dotazovaných teenagerů tráví na svém smartphonu více než 3 hodiny denně. Z této skupiny 71 % dotazovaných sleduje videa online, 52 % využívá aplikace pro posílání zpráv a 51 % je aktivní na sociálních sítích.
Chytré telefony hrají prim
Generace Z má k dispozici řadu digitálních zařízení, nicméně nejčastěji využívají právě smartphony, a to konkrétně 78 % z dotazovaných. Mezi další používaná zařízení patří: laptop (69 %), televize (68 %), herní konzole (62 %) a tablet (52 %).
Z průzkumu vyplynula řada dalších zajímavých informací. Například, ze průměrný americký teenager generace Z dostane svůj první chytrý telefon již ve věku 12 let. Dnešní teenageři jsou také generací online nakupujících. Celkem 53 % dotazovaných teenagerů využívá svůj chytrý telefon k nákupům.
Když se o něčem mluví, je to cool
Dotazovaní teenageři jsou jediná věková skupina, u které reklamy ovlivňují vnímání toho, co je „cool”. Podle této skupiny se cool produkty poznají podle 3 faktorů: pokud k tom mluví přátelé, pokud o daném produktu uvidí reklamu a pokud se jedná o produkt přímo personalizovaný pro ně.
„Teenageři generace Z si jsou ovšem vědomi své závislosti na technologiích a jejich online životy jsou stejnou měrou spontánní jako pečlivě promyšlené,” doplnil ve svém průzkumu Google.
Zdroje: Brandchannel, Google