Google připravuje nový způsob sledování uživatelů na mobilních zařízeních
Google a jeho reklamní síť na mobilních zařízeních ztrácí na síle, zatímco dovednosti Facebooku v této oblasti se neustále zlepšují. Nyní ovšem Google prozradil testování funkcionality, které by měla jeho mobilní schopnosti výrazně zlepšit.
Google je nyní schopný zobrazovat lidem reklamy na mobilním webu, ale obvykle je ztrácí, když vstoupí do aplikací. Vzhledem k tomu, že v aplikacích tráví lidé větší množství času než na webu (nijak překvapivě je favoritem aplikace Facebooku), je to pro Google problém. Připravované vylepšení by právě tento nedostatek mělo napravovat. Dle informací Ad Age Google oslovil několik technologických společností pro start testování nového reklamy cílícího systému, který dokáže trackovat uživatelské akce na mobilním webu a v rámci mobilních aplikací (jež jsou součástí reklamní sítě aplikací Googlu, AdMob).
Nejde přitom o "náhradu cookie", na které Google také pracuje. Dle AdAge tento systém dokáže spojit cookie nasazenou v rámci mobilního webu a s mobilním ekvivalentem cookie v aplikaci. Tento systém pomůže inzerentům pořádat konzistentnější kampaně v rámci mobilního prostředí, bohužel ale není odpovědí na multi-kanálovou povahu chování dnešních uživatelů, kteří přeskakují z osobních počítačů na tablety a smartphony a zase zpět.
Minulý rok začal Google testovat multi-platformní trackování uživatelů jeho prohlížeče Chrome. K multi-chanellu, kdy reklamní sítě budou bezpečně schopny identifikovat uživatele přecházejícího mezi zařízeními, má ovšem současný online marketing stále poměrně daleko.
Zdroj: AdAge, MarketingLand