Google se vydává na protipirátskou výpravu
Softwarové pirátství patří k internetu takřka neodmyslitelně. A Google se často vyčítá, že proti nelegálnímu stahování filmů, hudby nebo čehokoliv jiného, nedělá dostatečně mnoho. Nyní poprvé po dvou letech připravuje update svého filtru i nový reklamní formát.
Už v roce 2012 musel Google pod tlakem kritiky vytáhnout do protipirátského boje. Učinil tak filtrem The Pirate Update, který identifikuje a penalizuje stránky, které často porušují autorská práva. Po dvou letech je ale pomalu čas na úpravu. Druhá verze filtru, která by měla vejít v platnost během nejbližších týdnů, bude reagovat na nové způsoby nelegálního stahování, zároveň bude aktualizován seznam stránek, které jsou penalizovány. Ty, které se nějakým způsobem polepšily, získají zpátky svou dobrou pověst ve vyhledávání.
Google navíc odhalil nový reklamní formát. Ten se bude zobrazovat pouze pokud bude vyhledávací dotaz obsahovat slova jako sledovat, stáhnout, atd. Potenciálním hříšníkům Google nabídne na prémiové pozici odkazy na legální, placené pořízení si uměleckého díla. Většina jim pravděpodobně nebude věnovat větší pozornost, vzhledem k tomu, že hledají kanály zdarma a nic platit nechtějí, ale i snaha se cení. Podle Google jsou také v přípravě boční boxy, které ukáží více informací, obrázky a opět odkazy přímo na legální kanály, kde si lze film pořidit. Tuto možnost, byť ne v souvislosti s pirátstvím, testuje Google již delší dobu. Třeba jej brzy budou moci využívat i běžní inzerenti a agentury.
Další změnou je také drobná úprava automatického doplňování vyhledávacího dotazu. Údajně se dotazy již nebudou doplňovat, pokud vyvolávají mnoho výsledků, které porušují autorská práva.
Ačkoliv to jsou jen malé úpravy a změny, Google se snaží s pirástvím alespoň nějakým způsobem bojovat a nepřehlížet jej.
Zdroj: Marketing Land, Search Engine Land