Google spouští dynamický remarketing pro všechny inzerenty

6. 10. 2014 | Petr Michl
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

V červnu oznámil Google spuštění dynamického remarketingu v rámci své reklamní sítě, Google Display Network, pro retailery s tím, že ho testuje i v oblastech cestovního ruchu a vzdělávání. Nyní oznámil, že rozšiřuje tuto možnost napříč všemi vertikálami, včetně hotelů či nemovitostí a pronájmů.

Remarketing rozhodně není nic exkluzivního pro Google, kampaně tohoto typu patří mezi denní chleba PPC specialistů po několik posledních let na více reklamních platformách, včetně AdWords. Možnost jednoduše nastavit dynamickou remarketingovou kampaň v rámci AdWords  je přesto vítaná. Oproti stávajícím remarketingovým kampaním je rozdíl v adjektivu dynamický, které znamená mimo chytrého algoritmu při zobrazování reklam také méně práce s nastavováním. Marketéři vytvoří jednu reklamu, která bude personalizovaná automaticky v okamžiku jejího zobrazení konkrétnímu uživateli.



Před spuštěním kampaně je nutné dosadit na všechny stránky na vašem webu dynamic remarketing tag a nastavit také tzv. custom parameters, které umožňují dynamické zasílání hodnot do AdWords. Ty existují i v predefinovaných hodnotách pro jednotlivé vertikály, lze je ale samozřejmě upravit dle vlastních preferencí.

Produktové fotografie pro reklamy v rámci nových vertikál získává Google z produktového feedu nahraného inzerentem do sekce Business Data v rámci AdWords, snímky v segmentu retailu bere z těch nahraných do feedů v rámci Google Merchants Center.

Při dynamickém remarketingu lze využít i optimalizace biddingu pro určení, který z produktů má při zobrazení reklamy přednost, pokud si jich předtím uživatel prohlížel na stránce inzerenta více. Google to vysvětluje příkladem: "... optimalizace funguje automatickou kalkulací optimálního biddu pro každé zobrazení reklamy v reálném čase. To znamená, že , pokud prodáváte fotoaparát za 800 dolarů a blesk za 20 dolarů, AdWords budou automaticky upřednostňovat konverzi za 800 dolarů, nikoliv tu za 20."

Dle testů Googlu kampaně využívající dynamický remarketing dosahovaly napříč všemi vertikálami dvojnásobnou konverze a pokles ceny za akvizici nového zákazníka (CPA) o 60 % ve srovnání s běžnými remarketingovými kampaněmi. Ti, co dosud nevyužívali remarketingové kampaně, protože na ně bylo jejich nastavení příliš složité, mají teď o důvod více svůj postoj přehodnotit. Možnost využití dynamického remarketingu bude aktuální pro všechny inzerenty v průběhu několika týdnů.

Zdroje:  Google Support, AdWords Blogspot

Štítky dokumentu: Google Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: