Gymkhana 7: Ken Block divočí v ulicích Los Angeles

19. 11. 2014 | Petr Michl
Král driftů a spálených gum je zpět. Ken Block tentokrát natočil skutečný hollywoodský blockbuster. Za necelé dva dny zaznamenal více než 8 milionů zhlédnutí.



Automobilový kaskadér Ken Block je král driftů a spálených gum. Navíc je jedním ze spoluzakladatelů skejťácké značky DC Shoes a hlavní postavou propracovaných automobilových videí, které uchvacují pokaždé desítky milionů diváků. Jeho nové dílo Gymkhana 7: Wild in The Streets of Los Angeles má za necelé dva dny více než 8 milionů zhlédnutí.

Na rozdíl od většiny jeho předchozích Gymkhana videí není tentokrát nejzřetelnějším motivem dostat do záběrů co nejvíce bláznivých kousků a těsných průjezdů mezi překážkami - nyní jde mnohem více o umělecký dojem. Vyvoleným autem není závodní speciál, ale upravený Ford Mustang z roku 1965, který skrývá pod kapotou 845 koní. Poté, co se Mustang doslova urve ze řetězu, následuje 12 minut zběsilé jízdy vyprázdněnými ulicemi Los Angeles.



Otisk spálené gumy se ale dostane i na slavné betonové koryto L.A. River, v nemž se odehrál nejeden filmový závod. Na Hollywood odkazuje i projížďka čínskou čtvrtí. Video pak končí symbolicky útěkem z města do kopců nad ním. Až v tu chvíli slyšíme první hudbu v podobě písně Mountain Song od kapely Jane's Addiction. Do té chvíli byl jediným podkresem pouze burácející motor.

K čemu všechny ty eskapády? Video bylo tentokrát sponzorováno automobilkou Ford, herní sérií Need for Speed a Blockovou vlastní módní řadou Hoonigan. Ani jedna ze značek si nemůže stěžovat na to, že by Gymkhana 7 nebyla v souladu s jejich poselstvím, a už vůbec ne na malý počet zhlédnutí.  Ken Block svými videi ukazuje, jak extrémních podob může nabýt content marketing. Mimochodem Gymkhana je nejvíce sledovanou a sdílenou brandovanou sérií všech dob.

Tvorba takovéhoto obsahu přitom není ničím spontánním. Pětidenní natáčení prý předcházel rok příprav zahrnujících sehnání nespočtu povolení. Na místě si pak vyžádalo štáb se stovkou lidí a desítkami kamer - vše s rozpočtem okolo milionu dolarů. Tentokrát jde zkrátka o pořádný hollywoodský blockbuster.

Tip redakce:

Podívejte si na další části série Gymkhana. Najdete je v článku Ken Block ve službách Need for Speed.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: