Heureka udělovala potřinácté ceny nejlepším českým e-shopům. Cenu kvality získal Knihobot, nejpopulárnější je e-shop Lidlu
Už potřinácté rozdal nákupní rádce Heureka.cz ceny nejkvalitnějším a nejpopulárnějším e-shopům na českém internetu. Letos byla do soutěže přidána zbrusu nová kategorie s názvem Udržitelný e-shop. Tu jako historicky první získávají e-shopy Biopekárna Zemanka, Econea a Nakup na Dobro. Absolutním vítězem Ceny kvality se stal e-shop s knihami z druhé ruky Knihobot, Cenu popularity objhálil e-shop Lidlu. Cenu Heureky porota udělila e-shopu Econea.
„České e-shopy patří kvalitou poskytovaných služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je velmi náročný. Cílem soutěže je tyto e-shopy ocenit a poděkovat jim,” říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group, a pokračuje: „Zároveň chceme vítěze označit i pro zákazníky, aby si mohli jednoduše a pohodlně vybírat v kvalitních, spolehlivých, inspirativních a také udržitelných e-shopech.“
Tomáš Braverman, CEO Heureka Group, na pódiu ShopRoku
Zbrusu nová kategorie Udržitelný e-shop přinesla první vítěze
13. ročník soutěže přinesl novou kategorii nesoucí název Udržitelný e-shop. Toto ocenění navazuje na stejnojmenný projekt Udržitelný e-shop, který Heureka spustila v listopadu loňského roku ve spolupráci s Komerční bankou, Visou a Asociací společenské odpovědnosti. Vítězové, kteří vzešli z e-shopů s certifikátem Udržitelný e-shop, vybírala porota složená z českých odborníků zabývajících se udržitelností. „Udržitelnost pro nás znamená komplex všech činností a aktivit e-shopu. Kromě uvědomělého přístupu založeného na udržitelném provozu se jedná také třeba o etické chování k zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a samozřejmě také o šetrnost k životnímu prostředí,” vysvětluje principy ocenění Tomáš Braverman, CEO Heureka Group. Historicky prvními Udržitelnými e-shopy jsou obchody Biopekárna Zemanka, který působí na trhu s bioprodukty už od roku 2006, e-shop Econea a obchod Nakup na Dobro.
Top 3 Udržitelné e-shopy
E-shop Nakup na Dobro je společným projektem Asociace společenské odpovědnosti a sociálního podniku Ergotep. V regionu Vysočina zaměstnává desítku lidí se zdravotním znevýhodněním. Jeho hlavním cílem je změnit nákupní chování v Česku směrem k udržitelnosti, u jednotlivců počínaje, velkými firmami a úřady konče. Vše na Nakup na Dobro zákazníci pořídí pro Dobro svoje, planety a hlavně stovky lokálních výrobců, sociálních podniků a dobročinných projektů řady neziskových organizací.
„Z vítězství za udržitelnost v tak prestižní soutěži jako je ShopRoku mám nesmírnou radost. Nakup na Dobro jsme totiž od samého začátku budovali tak, aby měl udržitelnost přímo v DNA. Jsem moc ráda, že si toho všímají odborníci i spotřebitelé. Bude nám ctí, pokud se Nakup na Dobro stane pro další e-shopy inspirací a návodem, jak být v oblasti e-commerce udržitelnější. Na druhé straně ocenění vnímáme jako obrovský závazek posouvat se v udržitelnosti neustále dál. Abychom měli jistotu, že u nás zákazníci skutečně nakupují na Dobro svoje i planety, rozhodli jsme se nově změřit a kompenzovat svoji uhlíkovou stopu,“ říká Lucie Mádlová, zakladatelka e-shopu Nakup na Dobro a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
Lucie Mádlová, zakladatelka e-shopu Nakup na Dobro a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, s cenou ShopRoku
Cenu Heureky si odnáší Econea, následují Kidtown a Ošetřeno
Z finalistů Ceny Heureky letos vybrala odborná porota jako vítěze e-shop Econea, který se zabývá prodejem šetrné a ekologické kosmetiky a drogerie, a který patří k tradičním jménům v oblasti udržitelnosti. Na druhé místo poslala e-shop Kidtown, jehož sortiment tvoří hračky pro rozvoj dítěte. Na třetím místě skončil e-shop Ošetřeno.cz. Ten se zaměřuje výhradně na prostředky ochrany a výživy rostlin na přírodní bázi a které jsou vhodné pro oblast ekologického zemědělství. Cena Heureky dlouhodobě oceňuje e‑shopy se zajímavým příběhem, s přesahem, s neotřelou myšlenkou či jakýkoliv originální počin.
Vítězové ceny Heureky
Cenu internetových uživatelů získal podruhé za sebou e-shop Lidlu
V Ceně popularity rozhodují o celkovém vítězi hlasy internetových uživatelů, kteří mohou od začátku prosince do konce února poslat svůj hlas až třem oblíbeným e-shopům. Absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop Lidl. „V Ceně popularity bylo letos uděleno přes 150 000 hlasů,” doplňuje Tomáš Braverman. Mezi dalšími vítězi v hlavních kategoriích Ceny popularity se objevil například e-shop Cityzenwear, Manboxeo nebo Ružový slon.
Absolutní vítěz Ceny Kvality
Absolutní vítěz Ceny Popularity
Soutěž se pořádá také na Slovensku. Cenu kvality získal e-shop Noezon.sk, Cenu popularity stejně jako v Česku obhájil Lidl. Cena Heureky dle rozhodnutí odborné poroty putuje do e-shopu Abrakastore. Kompletní seznam vítězných e-shopů na Slovensku najdete na stránkách soutěže.
Cenu pro nejkvalitnější e-shop si odnáší Knihobot
Ocenění absolutního vítěze Ceny kvality si odnáší e-shop Knihobot, který prodává knihy z druhé ruky, a zabývá se také jejich výkupem. Cena kvality je udělována na základě zkušeností, recenzí a hodnocení zákazníků v uplynulém roce. „Vloni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí a hodnocení na jejichž základě jsou vítězové ceny kvality vyhlašováni,” doplňuje Tomáš Braverman. Mezi letošními vítězi je například Reiker-shop.cz, Notino, 4camping, Eva.cz a mnoho dalších. Přehled všech vítězů naleznete na stránkách soutěže.
Tip redakce
Libor a Eva Sloupenští. Zdroj: WormUP
Mezi vítězi Ceny Heureky je i značka WormUp prodávající červy jako pochoutku, například jako alternativu k chipsům. Přečte si rozhovor s Evou a Liborem Sloupenskými z WormUP: Červi jsou potravinou budoucnosti.