HN: Billboard s vnadnou ženou zaujme na 0,6 sekundy

10. 3. 2011 | RTO
Výzkum ČVUT, který se zabývá dopady billboardů na koncentraci řidiče, potvrdil to, co pravděpodobně všichni již delší dobu tušili. Další dílčí výsledky uveřejnily Hospodářské noviny, které zároveň upozornili, že není zajištěno další financování projektu. Je tak možné, že výzkum skončí.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Výzkum ČVUT, který se zabývá dopady billboardů na koncentraci řidiče, potvrdil to, co pravděpodobně všichni již delší dobu tušili. Další dílčí výsledky uveřejnily Hospodářské noviny, které zároveň upozornili, že není zajištěno další financování projektu. Je tak možné, že výzkum skončí.

Jaké jsou nejsilnější momenty nově prezentovaných dat? Především odborníky překvapilo, že billboardy poutají pozornost mnohem víc ve chvíli, kdy jede řidič "v závěsu" za jiným autem. Pokud na silnici před ním jiný vůz není, zkoumá billboard průměrně asi čtvrt sekundy. V opačném případě billboardu věnuje přibližně 0,4 sekundy.

Aby si řidič sdělení billboardu zapamatoval, potřebuje asi 1,6 sekundy. Nutno dodat, že většina ze zkoumaných řidičů si na trenažéru zapamatovalo z 23 reklam pouze minimum.

Jeden z billboardů zobrazoval také částečně obnaženou modelku. Jemu řidiči věnovali pozornost kolem 0,6 sekundy, ve chvíli, kdy si ho měli zapamatovat potřebovali dvojnásobek doby než u ostatních billboardů - asi 3,3 sekundy.
Vedoucí výzkumu Petr Bouchner pro Hospodářské noviny zmínil, že data pochází zatím z velmi malého vzorku. Trenažérem prošlo 12 řidičů. Pro přesnější data by byl potřeba takřka desetinásobek. Na další výzkum však chybí finanční prostředky.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Podobné články: