Hodnota fanouška na Facebooku byla vyčíslena na 3,6 dolaru

13. 4. 2010 | ILE
Společnost Vitrue se rozhodla odpovědět na otázku, jaká je skutečná hodnota jednoho fanouška na sociální síti v přepočtu na peníze. Podle jejího modelu, který vychází z analýzy dat na Facebooku, stojí jeden fanoušek přibližně 3,6 dolaru, v přepočtu tedy zhruba 67 korun. Data byla získána zhodnocením 41 milionů fanoušků klientů společnosti Virtue a jejich reklamního potenciálu.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Společnost Vitrue se rozhodla odpovědět na otázku, jaká je skutečná hodnota jednoho fanouška na sociální síti v přepočtu na peníze. Podle jejího modelu, který vychází z analýzy dat na Facebooku, stojí jeden fanoušek přibližně 3,6 dolaru, v přepočtu tedy zhruba 67 korun.
Data byla získána zhodnocením 41 milionů fanoušků klientů společnosti Virtue a jejich reklamního potenciálu - tedy množství vygenerovaných prokliků a impresí. Model počítal s cenou pěti dolarů za CPT, kdy jeden milion fanoušků vygeneruje zhruba 300 000 dolarů každý měsíc. Společnost starbucks by tak od svých 6,5 milionů fanoušků získává ročně kolem 23,4 milionů dolarů, tedy přes 430 milionů korun.
Společnost však uznává, že mezi fanoušky jsou veliké rozdíly a finální suma "za kus" je tak skutečně nicneříkajícím průměrem.
"Některý klient má generováno 3,6 impresí na fanouška, jiný pouze 0,44. Rozdíly jsou velké," uvádí Michael Strutton, chief product officer společnosti Vitrue. "Spíš jsme chtěli poukázat na to, že fanoušek má svou hodnotu. Jde jen o to zhodnotit jeho potenciál."
 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: