IKEA vrací úder. Švihá značku Balenciaga ručníkem

22. 11. 2023 | Petr Michl
Trvalo to, ale IKEA konečně objevila příležitost zkopírovat něco od módní značky Balenciaga. Ta od ní obšlehla před 7 lety modrou nákupní tašku Frakta a svou verzi prodávala za více než 50 tisíc korun.


Zdroj: IKEA UK a Balenciaga, repro Marketing Journal

Balenciaga je prémiová značka, jež chce nemalé peníze za oblečení a doplňky, které rozhodně nejsou synonymem „tradičního luxusu“. V roce 2017 uvedla za více než 2 tisíce liber kabelku připomínající ze všeho nejvíc typickou velkou modrou nákupní tašku Frakta z IKEA. Nábytkářský řetězec čekal necelých 7 let, než našel v portfoliu módního domu se španělskými kořeny něco, co by mohl připodobnit svým produktem. Kupodivu je to ručník.

Právě ručník uvázaný okolo beder totiž připomíná sukně (nejen) pro pány z nové kolekce Balenciaga. Britská pobočka IKEA vzala jeden ze svých ručníků, zamotala ho kolem pasu muže ve vytahaných kalhotách a mikině s kapucí a na produktové fotografii představila jako novinku „ručníkovou sukni“ Vinarn za 16 liber.

 

Když se podíváte na video k jarní kolekci Balenciaga, v čase 3:15 uvidíte muže venčícího psa v něčem velmi podobném.

Social media manažeři IKEA nepovažují sukni připomínající dočasný oděv po absolvování sprchy za zajímavý výstřelek sami. Na sociálních sítích najdete desítky videí uživatelů, co si právě z tohoto kousku kolekce Balenciagy dělají legraci a parodují ho s pomocí svých ručníků.

@michelleheart7 Balenciaga Towel Skirt Yes or No?? #956 #rgv #michelleheartmua #trending #balenciaga Balenciaga

 

Ze zmíněného špílce od IKEA a vlastně i od uživatelů sociálních sítí má Balenciaga pochopitelně radost. Tvoří totiž extravagantní módu, u které lidé stráví vysokou cenovku mnohem snadněji, když bude spojen s konkrétním kouskem příběh. Chodit s luxusním memem je prostě zajímavější.   

Frakta je jednom jedna


Zdroj: Facebook / IKEA 

Připomeňte si první vzájemnou „produktovou inspiraci“. Balenciaga přišla se svou verzí nákupní tašky Frakta od IKEA v podobě velké kabelky z kůže v modré barvě, to vše s cenovkou 2 145 dolarů, tehdy více než 53 tisíc korun.

Modrá taška Frakta z IKEA stála v roce 2017 v USA 99 centů a u nás se prodávala za 19 korun. Vzájemná podobnost je zřejmá, přesto se ale švédská agentura ACNE pracující pro IKEA rozhodla na novinku o kabele pro bohaté reagovat. Díky její kreativitě se na Facebooku nábytkářského řetězce rychle objevil příspěvek dávající instrukce k tomu, jak poznat skutečný originál.


(klikněte pro zvětšení)

Text na fotografii zní:

„Jak identifikovat originální IKEA tašku Frakta?

1) Zaklepejte s ní. Pokud dělá rámus, jde o originál.

2) Je multifunkční. Unese hokejové vybavení, cihly a dokonce i vodu.

3) Hoďte ji do špíny. Pravdou je, že špinavou tašku lehce omyjete zahradní hadicí.

4) Složte ji. Jste schopni složit Jí do velikosti malé kabelky. Pokud ano, gratulujeme.

5) Podívejte se dovnitř. Originál má pravou IKEA visačku.

6) Cenovka. Jen 99 centů."

Obdivuhodná je i rychlost, s kterou agentura ACNE reagovala. „Chtěli jsme jednat rychle, takže jsme kontaktovali klienta, kterému jsem řekl, že kreativní práci budeme mít hotovou do dvou hodin,“ prozradil portálu Creativity Online kreativní ředitel ACNE, Johan Holgrem. 

Potřebnost takovéhoto návodu není třeba podceňovat. Rozhodně by vás totiž nepotěšilo, kdybyste šli přenášet ve své oblíbené modré tašce cihly a záhy byste zjistili, že se tomu šuntu za 50 tisíc korun utrhla po pár metrech ucha. 

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: