IKEA změnila svou ikonickou modrou tašku na symbol odpočinku

2. 9. 2024 | Petr Michl
Z modré tašky FRAKTA je přenosný polštář RESTEN. Má pomoci v zemi, která drží 3 místo na světě v žebříčku spánkové deprivace.

 

Singapur je v té nejlepší společnosti v řadě ekonomických parametrů. Obzvláště jeho obyvatelé ale nemohou mít radost, že zároveň drží 3. příčku mezi státy, v nichž lidé trpí spánkovou deprivací. Nábytkářský řetězec IKEA se jim pokusil sdělit, že jim se spánkem může pomoci, obzvláště kreativním způsobem.

Samozřejmě, IKEA mohla přijít s kampaní ukazující její matrace a postele. K tomu přidat advertorialy o důležitosti spánku… V kampani ovšem vzali jasný brandový asset švédské značky a předělali ho na pomocníka pro všechny, co dohánějí spánkové resty ve veřejné dopravě. Z tašky FRAKTA je taška RESTEN. Fakticky jde ale o předělání klasické modré IKEA tašky na přenosný polštář. S ním vám nebude trapně, že s sebou nosíte něco, kam složit hlavu. Zejména v okamžicích potřeby rychlého šlofíka na veřejnosti přijde vhod.

Za touto ideou stojí reklamní agentura The Secret Little Agency, která myslela i na detailu typu nápisu „Leave the rest to us“ na uších tašky. „Vzhledem k tomu, že celá země jede na přesčasy, odpočinek se často hledá na netradičních místech, a my jsme viděli příležitost přinést pohodlí do rušných životů Singapurců tím, že jsme vytvořili nejodpočinkovější tašku na světě pro jednu z nejméně odpočatých zemí na světě,“ uvedli v tiskové zprávě její kreativní šéfové Nicholas Ye & Mavis Neo.

Taška RESTEN bude uvedena na 3denním RestFestu, akci, při níž se singapurské prodejny IKEA přeměnění na království spánku, odpočinku a relaxace.

Marketingová manažerka IKEA Singapur Caroline Ng ke kampani uvedla:

„Víme, že spánek je důležitý a že odpočinek je důležitou, ale často přehlíženou součástí života Singapurců. IKEA nabízí širokou škálu dobře navržených a cenově dostupných výrobků, které vám s tím pomohou, a jak lépe ji zahájit naší novou celoroční kampaní 'Nechte odpočinek na IKEA', která začíná naším vůbec prvním RestFestem a taškou RESTEN. Připomíná nám náš zaneprázdněný životní styl, důležitost hledání příležitostí k odpočinku a to, že Singapurci mohou jednoduše nechat odpočinek na nás."

Zákazníci mohou získat tašku RESTEN prostřednictvím soutěže instagramové stránce IKEA Singapur a na akci RestFest, která se koná ve všech obchodních domech IKEA od 6. do 8. září.

Z marketingového pohledu jde o velmi chytrou taktiku. IKEA narazila na společenský problém a nabízí humorné řešení, které je zároveň jedním ze symbolů značky. Mediální pokrytí tohoto PR stuntu je pak s IKEA o to silněji spojeno. A ve výsledku přivede více lidí k tomu, aby se zamyslelo nad „spánkovými řešeními“, které nábytkový řetězec nabízí. 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: