Ikonický model Levi's 501 slaví 150. narozeniny neuvěřitelnými příběhy skutečných milovníků denimu

4. 4. 2023 | Kristýna Vozková
Vyměnili byste krávu za džíny? Zatímco v Česku v 80. letech jste mohli Levisky získat v Tuzexu za bony, v Gruzii je vyměnil farmář i za krávu. V Levi's slaví jubileum modelu 501 oživením podobně neuvěřitelných příběhů v kampani The Greatest Story Ever Worn.

Ikonický model Levi's 501 slaví své 150. narozeniny. A s kampaní na jeho oslavu si značka společně s agenturou Droga5 daly skutečně záležet.  Zapátraly v archivech, novinových článcích i na Redditu a oživily několik neuvěřitelných příběhů majitelů 501, které se ale skutečně staly.

Kampaň nese název Největší příběh, jaký byl kdy nošený (The Greatest Story Ever Worn) a zahrnuje tři krátká videa a několik dalších příběhů, které jsou k vidění na webových stránkách Levi's. Režie videí se ujali Melina Matsoukas a Martin de Thurah. První ze spotů nese název „Spravedlivá výměna“ a popisuje příběh mladého gruzínského farmáře, který během roku 1982 listuje časopisem, kde zahlédne reklamu na Levi's 501. Následně vyvede z chlívku rodinnou krávu a vymění ji za sousedovy džíny. Hudební podkres videa tvoří píseň Mam Dosc od polské skupiny Kryzys.

 

Druhé video s názvem „Precious cargo“ přibližuje, jak levisky v roce 1970 způsobily oděvní revoluci na Jamajce. Mladí jamajčané oblékají model 501 a tančí do houpavého rytmu skladby 54-46 Was My Number od Toots & The Maytals z roku 1973 .

Na nošení Levisek jeden život nestačí. Více než stovky lidí se ve svém oblíbeném modelu nechalo pohřbít. A v roce 2022 džíny kromě nebožtíka oblékli také všichni účastníci smutečního ceremoniálu v Kalifornii.

Na webových stránkách si můžete přečíst také o muži, který zabránil zdravotn ísestře, aby mu rozstříhala džíny poté, co si zlomil holenní kost.

Nebo o zákazu nošení modrých džínů do amerických škol během 50. let minulého století. Studenti ale použili bělidlo a džíny jednoduše obarvili na bílou barvu.

Kreativní tým, který měl kampaň na starosti na sebe vzal velkou zodpovědnost. Ikonické totiž nejsou jen Levisky 501, ale také desítky reklam, které od 80. let minulého století vznikaly. „Když jsme se ohlédli na dědictví reklam Levi's, rozhodli jsme se opřít o tyto jednotlivé příběhy," uvedla Cara Cecchini, hlavní umělecká ředitelka Droga5. „Připadalo nám správné vnést tento étos do příběhů, které jsme vytvořili."

„Každý příběh, který vyprávíme, je založen na skutečné zkušenosti nositele Levi's 501,“ uvedl kreativní ředitel Droga5, George McQueen. „Příběhy mohou mít různé tóny a různé hrdiny, od farmářů až po neživé legendy. Ale v jádru jsou všechny příběhy jednoduché,. Jsou o dlouhodobém milostném vztahu s jedním z nejikoničtějších kusů oblečení, jaký byl kdy vyroben – modelu 501.“

Kampaň byla přeložena do 19 světových jazyků a běží od února na 36 trzích. Kromě online prostředí je doplněna i o outdoorovou reklamu a běží i v televizním vysílání.

Zdroje: Levi, Marketing Dive, The Drum

 

 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: