Infografika: 5 trendů web designu, které by vám neměly uniknout
V roce 2013 jste udělali redesign webu a říkali si, že se práce povedla, takže budete mít několik let klid? Chyba! Webový design je jedna z nejrychleji se vyvíjejících oblastí marketingu a pro úspěch firmy je zcela zásadní takzvaně jít s dobou. To, co bylo před třemi lety in, už totiž může být dnes úplně out. Stejně tak novinky, které byly v té době považovány za nejefektivnější nástroj, se mohly postupem času ukázat jako nepříliš funkční, nebo dokonce úplně zbytečné. Jaké tedy byly největší trendy letošního roku? Podívejte se na jejich přehled dle serveru Social Media Today. Něco nám říká, že se podle těchto not bude ještě stále hrát i v roce 2017.
1. Slidery jsou neefektivní
Používáte slidery k tomu, abyste zvýšili počet kliků na důležité položky na našem webu? Pak se možná divíte, proč nefungují tak, jak jste předpokládali. Odpověď je jednoduchá: jejich efektivita zdaleka není tak vysoká, jak se ještě před rokem myslelo. Ve skutečnosti na slider klikne pouhé 1 % všech návštěvníků stránky. Navíc 89 % z tohoto malého počtu klikne hned na první obrázek.
Slidery na svém webu využívá například Český rozhlas. Na hlavní stránce se tak návštěvníkům střídají tři hlavní zprávy dne. Zdroj: www.ceskyrozhlas.cz
2. Statický obsah webu je důležitý
Psaný text je podle 45 % marketérů nejdůležitější součástí webových stránek. Při vytváření webu byste proto rozhodně neměli plánovat vzhled celých stránek bez toho, abyste měli jasno o jejich obsahu. A naopak. Vizuální stránka a psaný obsah jdou totiž ruku v ruce – a současně byste je tedy měli i vytvářet.
3. Vlastní originální obrázky fungují lépe než snímky z fotobanky
Spolu s tím, jak se obrázky z různých fotobank staly levnějšími a tím pádem i dostupnějším pro větší množství firem, klesla i jejich schopnost vyvolat u cílového publika nějaké zaujetí. Firmy proto pomalu začínají zjišťovat, že se jim více vyplatí investovat do vlastních originálních obrázků – v marketingové komunikaci je v roce 2016 plánuje využívat 46 % marketérů.
Printscreen ze stránky výrobce casual oblečení Pistol Lake. Fakt, že vyrábí trička, šortky a kalhoty přímo v kalifornském Venice Beach, je jedním z hlavních důvodů, proč je jeho zboží několikanásobně dražší než běžná produkce. Americkou autenticitu předává Pistol Lake také skrze svůj web. A pomáhá tomu i poznámka, že žijí pro slunné dny, kdy mohou do své dílny otevřít dveře a cítit pak slaný vánek oceánu. Můžete se kdykoliv zastavit a třeba si s vámi dají skleničku whisky. Zdroj: www.pistollake.com
4. Rychlost načítání stránek je důležitá
Návštěvníci webových stránek bývají netrpěliví a pomalé načítání stránek je od návštěvy odrazuje – 40 % lidí říká, že stránku opustí, pokud její načítání trvá déle než tři sekundy. Z toho vyplývá jediné – stránky musí být jednoduše vystavěné a musí obsahovat minimum prvků, které by je mohly zpomalit. Zpomalování stránek přitom mohou způsobovat například výše zmíněné slidery a další složité skripty.
5. Vizualizace sdělení
Tvůrci internetových stránek se obvykle snaží dodržovat obecná pravidla toho, jak by měl fungující web vypadat. Poučení se z chyb druhých a následování různých doporučení expertů je sice naprosto v pořádku. Pokud to však dělají všichni, jsou výsledkem desítky stránek, jež vypadají téměř totožně. Jedním ze způsobů, jak se od ostatních odlišit, je užívání grafik a dalších originálních vizuálních prvků jako doplňku ke statickým částem stránek. Obrázky, videa, ilustrace a grafiky považuje za základní prvek komunikace značky 65 % marketérů na seniorních pozicích.
Dobře propracovanou vizuální stránku svého webu má například eshop zaměřený na zdravé a kvalitní snídaně, je MIXIT.cz – Namíchej si svoje müsli. První věc, kterou návštěvník webu po příchodu uvidí, jsou ikonky různých druhů produktů, které si na webu může koupit. Kliknutím na vybranou ikonku se dostane přímo do sekce s nabídkou daného typu produktů. Zdroj: www.mixit.cz.
Podívejte se na shrnutí výše uvedených tipů v přehledné infografice: