Infografika: Proč zákazníci nakupují přes mobilní aplikace

5. 10. 2016 | redakce
Dokáže mobilní aplikace e-shopu vůbec oslovit nové zákazníky? Kolik procent lidí si otevírá push notifikace? I na tyto otázky odpovídá infografika společnosti Asymbo.

U českého zákazníka vyhrává pohodlnost. Mobilní aplikaci e-shopu si ve většině případů stáhne proto, aby si usnadnil nakupování. Vyplývá to z nového spotřebitelského výzkumu agentury Asymbo. Podle jejích výsledků využívají mobilní aplikace k nákupu v 67 % stávající zákazníci, které k instalaci appky motivuje kromě jednoduššího objednávkového procesu také pozitivní vztah k e-shopu.

Mobilní aplikace, které si uživatelé stahují do svého smartphonu, jsou stále při nakupování využívané stále častěji. Co si od nich čeští zákazníci slibují? Z průzkumu uskutečněného v srpnu roku 2016 mezi 559 aktivními uživateli aplikací vyplývá, že 43 % dotázaných si aplikaci stáhlo kvůli zjednodušení a zpříjemnění nakupování. Pro 33 % uživatelů byla rozhodující láska k e-shopu nebo značce. Pětina dotazovaných se rozhodla vyzkoušet aplikaci ze zvědavosti. Jen 4 % respondentů byli motivováni cenou a oslovila je sleva na první nákup poskytovaná jako odměna za stažení aplikace.

U zákazníků specializovaného e-shopu U-Áčko.cz byl důležitým impulsem ke stažení mobilní aplikace silný vztah k brandu. „Každý šestý uživatel si stáhl aplikaci kvůli oblíbené značce Under Armour" dodává Jakub Studený, CEO společnosti General Sport.

Mobilní aplikace oslovuje hlavně ty zákazníky, kteří již v e-shopu dříve nakoupili a mají s ním pozitivní zkušenost (67 %). Do e-shopu ale také přivádí nové (33 %). „Z průzkumu vyplývá, že třetina uživatelů si aplikaci stáhla a aktivně ji využívá k nakupování, aniž by byla dříve zákazníky e-shopů. Proměna kolemjdoucího návštěvníka ve věrného zákazníka je vždy složitý proces. Aplikace tuto transformaci v mnohém usnadňuje," vysvětluje Karel Lyčka, CEO agentury Asymbo.

Součástí používání mobilní aplikace jsou i bleskové zprávy označované jako push notifikace. Jak na ně zákazníci reagují? Otevře si je průměrně 10-11 % uživatelů, většinou do hodiny od přijetí. "Push notifikace fungují jako remarketing, jednoduchým způsobem vrací zákazníky zpátky do aplikace. Jen s tím rozdílem, že osloví zákazníky, aniž by aplikaci používali nebo dokonce procházeli internet," uvádí Adam Kurzok, konzultant e-shopu Metalshop.cz.

Kompletní infografiku naleznete níže (po kliknutí na obrázek se zobrazí v plné velikosti).


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: