Instagram přesune Story Highlights do jedné složky

26. 11. 2024 | Petr Michl
Zapomeňte u účtů na Instagramu na Highlights rozdělené úhledně do témat. Instagram se je chystá schovat do jedné složky na méně výrazné pozici.


Zdroj: Meta

Instagram chystá změnu, která zejména značky a influencery pravděpodobně příliš nepotěší. V rámci úklidu podoby profilů zmizí „bubliny“ s jednotlivými Story Highlights a najdou místo v jedné složce.

Poukázala na to odbornice na sociální média, Lindsey Gamble, tím, že sdílela upozornění na zmíněný přesun, které se již zobrazuje u omezené skupiny uživatelů. První zmínky o testování této možnosti se přitom objevily už v srpnu.


Zdroj: Threads / Lindsay Gamble

Jak vidíte na obrázku níže, který tehdy sdílel spotter Alesandro Paluzzi, nová karta Story Highlights bude označena zaoblenou ikonou srdce a bude na stejné linii nad gridem, jako jsou ikony příspěvků a Reels. V jejím rámci budou mít všechny vaše zvýrazněné příběhy vlastní, vertikálně zarovnaný obrázek miniatury, přičemž pro každé téma bude samostatný.


Zdroj: Threads / alex193a

Změna není bleskem z čistého nebe. CEO Instagramu Adam Mosseri nedávno vysvětlil, čeho se ní snaží dosáhnout:

„Snažíme se přijít na způsob, jak vylepšit profil a dostat více obsahu tzv. „above the fold“ a zjednodušit ho [...] Stále budete mít kontrolu, stále můžete věci připínat, bude tam vyhrazená karta Highlights, ale nepotřebujeme mít pogy a čtverce a mít to všechno složité a tlačit všechno dolů."

Mimochodem výraz pogy odkazuje na kulaté předměty jako součást fyzických herních doplňků ze světa Pokémonů. Možná je Mosseri v mládí hrál.

Jedním z důvodů, proč Instagram přichází s vizuálním posunem v této oblasti, může být to, že uživatelé na Highlights ostatních příliš neklikají. A jelikož řada uživatelů má Highlights primárně jako skladiště vzpomínek na své dovolené, není se zase tak čemu divit. Pro influencery, ale i pro značky mohou být ovšem Highlights efektivním způsobem, jak nasvítit konkrétní typ jejich zájmu nebo fungování. Jak můžete vidět na profilu KPMG Česká republika, jde tak například dávat informace potenciálním uchazečům o práci, jak to chodí na konkrétním oddělení společnosti.


Zdroj: Instagram / kpmg_cz

I u influencerů ovšem poskytují Highlights prostor, jak například rozdělovat tematicky svou tvorbu nebo vytvářet sérii odpovědí na téma, na které se fanoušci často ptají. Firmám, influencerům i jejich sledujícím ovšem nezbude nic jiného, než si na novou pozici zvyknout. 

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: