Takto zní melodie Evropy. Deutsche Telekom vytvořil s pomocí AI skladbu z provozu mobilních sítí

26. 11. 2024 | Petr Michl
Deutsche Telekom přeměnil 100 miliard aktivit v mobilních sítích v 10 zemích na zvuky a spojil je v jedné melodii. Navazuje tak na Český T-Mobile, který s daty zpracovanými AI pro umělecké účely přišel vloni při tvorbě 3D animace na základě závodu Jizerská 50.

Deset evropských zemí, deset hlavních měst a jejich ikonických památek a přes 100 miliard aktivit v mobilních sítích v jedné melodii. Deutsche Telekom realizoval unikátní projekt, v němž za pomoci umělé inteligence převedl anonymizovaná data ze své sítě do hudební kompozice. Vstupními daty přispěl i český T-Mobile. Výsledkem je audiovizuální skladba Melody of Europe, která symbolicky propojuje Evropu podobně jako mobilní síť.

Sběr dat proběhl v deseti evropských zemích, kde skupina Deutsche Telekom působí, během června 2024. Datoví experti zaznamenávali aktivity v mobilní síti, jako jsou hovory, textové zprávy nebo využití mobilního internetu. Data byla anonymizována a agregována v souladu s GDPR a následně sloučena do jednoho datového souboru, který celkem obsahoval 109 miliard mobilních aktivit.

Kreativní proces pak zahrnul transformaci dat do podoby zvuku. Zachyceny byly změny provozu v čase a každá aktivita byla převedena na hudební tón – vyšší intenzita odpovídala vyššímu tónu a naopak. Pomocí AI pak experti z Deutsche Telekom zpracovali zvuk na výslednou hudební kompozici. Po finálních úpravách se pak zrodila „Melody of Europe“.

Celý projekt zaujme i po vizuální stránce. Melodii totiž doprovází generativní audiovizuální animace od Hayka Zakoyana, který použil 3D modely ikonických památek ze zapojených hlavních měst. Českou republiku tak v kompozici zastupuje pražský Chrám sv. Víta, který se prolíná s hudebním motivem.

První živé představení Melody of Europe proběhne 27. listopadu v Berlíně na speciální tiskové konferenci Network Day. Skladbu interpretují MISS vio-LINE a DJ Carter ze Soundlabor.

Český T-Mobile již s daty zpracovanými AI pro umělecké účely zkušenosti má – vloni připravil unikátní technologický projekt, který propojoval sport, technologie a právě umění. Šlo o vizualizaci závodu a běžců Jizerské 50, kde hlavním záměrem bylo demonstrovat využití moderních technologií a 5G sítě s přesahem do dalších oblastí.

 

Štítky dokumentu: AI Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: