Instagram přidá reklamy mezi své Stories
Instagram Stories používá ke sdílení střípků z domácností svých hostitelů i Airbnb.
Nechte navyknout dostatečné množství uživatelů a poté monetizujte. Toto pravidlo sociálních sítí zvládají platformy pod záštitou Marka Zuckerberga dokonale a nyní došlo i na Instagram Stories.
V létě uvedený klon Snapchatu prý nyní používá na 150 milionů uživatelů denně, nárůst o 50 milionů oproti stavu před 3 měsíci. A to je pro Instagram již dostatečný impuls k tomu, aby byly Stories doplněny o reklamy.
Samotné Stories se načítají uživatelům chronologicky jako po sobě jdoucí montáž fotografií a videí. Nyní budou přerušeny „reklamní přestávkou“ v podobě fotografie nebo videa v režimu přes celou obrazovku v okamžik „přeskoku“ ze Stories jednoho uživatele na dalšího. Ilustruje to ukázka propagace od Airbnb níže.
Pro inzerenty může být lákavá především větší kontrola nad cílením ve srovnání se Snapchatem. „Myslím si, že jsou marketéři nadšení z párování tohoto formátu s reklamními možnostmi, které jsme v posledních letech vybudovali. Mohou cílit na lidi, kteří pro ně dávají smysl. Mají možnost dosáhnout na co největší počet co nejefektivněji. Navíc mají přístup k sadě měřících nástrojů ke kontrole toho, jak (kampaně) fungují," prozradil Adweek vp of Instagram Business, James Quarles.
Měřit se budou interakce s reklamou, čas strávený jejím sledováním i odchody. „Posunul se někdo na další story, nebo opustil jejich sadu úplně? Všechno to jsou skvělé signály, které nám mohou dát hodnotné signály a lepší smysl uživatelského chování i relativního výkonu konkrétní reklamy," upřesnil Quarles.
Výhodou může být také to, že dle blogu Instagramu má 70 % uživatelů zapnutý při prohlížení Stories zvuk. Potřeba myslet na titulky tak do značné míry odpadá.
Cena za reklamu bude určena klasicky aukcí za CPM. Reklamy budou nejprve k dispozici omezenému počtu 30 inzerentů. Globální roll out by měl ovšem nastat v řádu několika týdnů.
Zdroje: Social Times, Adweek, blogu Instagram